اخبار صنعت

دیوان محاسبات تذکرها و اخطارهای لازم را به مسئولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ابلاغ کرد

ایلنا/ براساس اخبار منتشر شده، دیوان محاسبات تذکرها و اخطارهای لازم را به مسئولان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ابلاغ کرد.

24 بهمن 1402
14 اردیبهشت 1402

تشریح ارزیابی های محور پست هوشمند جشنواره ملی ارتباطات

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، محمدرضا قادری رییس کارگروه پست هوشمند نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مزیت های این جشنواره نسبت به سنوات قبل اضافه شدن محور پست هوشمند به عنوان زیرساخت و پیشران توسعه کسب و کارهای...

6 اردیبهشت 1402

متداول ترین چالش های یک تا دو ساله ها و 5 راه چاره ساده

ممکن است کودک در طول کج خلقی و بداخلاقی ها، لگد زدن، گاز گرفتن و جیغ زدن را تجربه کند. شاید در این بین پا به فرار بگذارد و اصلا به صدای ما گوش ندهد و یا بخواهد بدون هیچ محدودیتی، همه چیز را لمس کند که این مورد اغلب خطرآفرین است.

14 فروردین 1402

5 نکته طلایی برای پخت شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه نوروز است که از ترکیب زرده تخم مرغ، پودر قند و گردو تهیه می گردد.

27 اسفند 1401

فواید و مضرات ترشی برای سلامتی؛ آیا خوردن ترشی باعث لاغر می گردد؟

بیشتر خانم ها از سبزیجات این فصل استفاده می نمایند و برای تمام سال ترشی می اندازند. ترشی از قدیم روشی رایج برای نگهداری از میوه ها و سبزی ها برای مدت طولانی بوده است طوری که ملوان ها هم از این روش برای همراه بردن خوراکی ها استفاده می نمایند.

18 اسفند 1401

کشف حیات بیگانه در هزاران سیاره در 20 سال آینده!

دانشمندان معتقدند در ده تا 20 سال آینده در هزاران سیاره حیات بیگانه پیدا خواهند کرد. گروه کاری متشکل از کارشناسان بریتانیا، ایالات متحده و سوئیس، به نام فدراسیون Origins دیروز برای جستجوی حیات فرازمینی راه اندازی شد.

16 اسفند 1401

نامگذاری یک مولکول ضدقارچ جدیدو عجیب به نام کیانو ریوز

دانشمندان می گویند پیروز به کشف ماده جدیدی شده اند که از یک سرده خاص از باکتری ها به وجود می آید و قابلیت های چشمگیری در ازبین بردن قارچ ها دارد. سطح بالای کشندگی در این ماده باعث شده است که پژوهشگران نام آن را با الهام از شخصیت مرگبار کیانو ریوز در...

26 بهمن 1401

علت اصلی نفخ شکم چیست؟

نفخ، اختلال رایجی است که با احساس پری یا ناراحتی در شکم معین می گردد و می تواند باعث گردد که شکم متورم یا پف نموده به نظر برسد. به گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده، این شرایط بعلاوه موجب درد خفیف یا شدید در ناحیه شکم خواهد شد.

12 بهمن 1401

روایت عضو شورای شهر اصفهان در خصوص انتقال آب دریای عمان ، تبعیض در خصوص آب آشامیدنی مشکل آفرین شد

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت کشور در زمینه آب در حوزه شرب و غیرشرب نگران هستند، توضیح داد: کیفیت آب عمان بهتر از خلیج فارس بوده و عملیات اجرایی آن به سمت اصفهان در حال اجرا است .

23 آذر 1401

تشدید بارندگی در 5 استان و هشدار نسبت به وقوع سیل

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان و احتمال وقوع سیل و قطعی برق در روستا های سردسیر و صعب العبور هشدار داد.

5 آذر 1401

خشکسالی و نهاده های دامی مهم ترین چالش های احصا شده بخش کشاورزی کشور است

وراعی گفت: 122 چالش از 14 استان کشور در حوزه زیربخش های کشاورزی احصا شده که نهاده های دامی و خشکسالی از مهم ترین این چالش ها محسوب می شوند.

2 آذر 1401

سفر به مقاصد ساحلی کمترشناخته شده اما زیبا در اروپا

یافتن یک ساحل آرام در اروپا می تواند سخت باشد. مطالعه این مقاله، شما را با مقاصد ساحلی کمترشناخته شده اما زیبا در اروپا آشنا می نماید.

17 آبان 1401

عدم هماهنگی مسوولان در اجرای طرح مدیریت پسماند استان های شمالی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از عدم هماهنگی دستگاه های مسوول در اجرای طرح مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پسماند استان های شمالی انتقاد کرد.

12 آبان 1401

علائم و راه های درمان ذات الریه چیست؟

همه انواع ذات الریه به عفونت منجر گردد که در آن عفونت به جریان خون سرایت می نماید. اگر این مورد عفونت، ذات الریه بیماران سالمند، یا بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند مبتلا شوند منجر به مرگ می گردد.

11 آبان 1401

آنالیز 17 ارور کولر گازی ویلمر!

نمایش ارور در صفحه نمایش کولر گازی می تواند نشان از اختلال وسیله باشد، به همین علت اغلب باعث نگرانی صاحبان کولر می گردد. ارور کولر گازی ویلمر نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که عیب یابی و تعمیر کولر مستلزم آشنایی با کد های خطا است. در این مقاله...

3 آبان 1401

سطح زیر کشت کلزا در مهاباد به 36 هکتار رسید

کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی نو در این شهرستان به 36 هکتار رسیده است.

23 مهر 1401

اجرای 823 طرح عمرانی و عایدی زا در خوزستان با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد ریال

مدیر کل امور روستایی و شورا های استانداری خوزستان گفت: طی یکسال گذشته 823 طرح عمرانی و عایدی زا در خوزستان با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد ریال اجرا شد.

15 مهر 1401

بن سلمان رئیس شورای وزیران عربستان شد

در تغییراتی نو در کابینه دولت آل سعود، ولیعهد سعودی رئیس شورای وزیران عربستان شده است.

6 مهر 1401

پیشنهاد سایت های نو برای تامین مسکن در فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اعلام اینکه بیش از 60 درصد کل متقاضیان مسکن ملی در این استان مربوط به چهارشهر بزرگ است، از ارائه پیشنهاد ایجاد سایت های جدیدی برای احداث واحد های مسکونی در شهر های شیراز و صدرا به شورای عالی شهرسازی کشور خبر...

5 مهر 1401
تعداد: (171)