آیا می توانید تجسم کنید که هر یک از ماها در طول عمرمان چقدر سوخت فسیلی مصرف می کنیم؟

به گزارش انجمن وردپرس، ما به اشکال متنوعی سوخت فسیلی مصرف می کنیم: از سوزاندن گاز طبیعی در اجاق گازها تا گرم کردن خانه هایمان گرفته تا بنزین خودروها و مواد مبتنی بر نفت که در محصولات روزمره مانند دارو ها و پلاستیک ها یافت می گردد، همه ما سوخت های فسیلی را به شکلی مصرف می کنیم.

آیا می توانید تجسم کنید که هر یک از ماها در طول عمرمان چقدر سوخت فسیلی مصرف می کنیم؟

در سال 2021، دنیا نزدیک به 490 اگزا ژول سوخت فسیلی مصرف کرد که رقم بسیار بزرگی است. (اگزا یکی از پیشوندهای SI است که برابر است با 10 به توان 18 است. این عدد کوینتیلیون نامیده می گردد و علامت اختصاری آن در سیستم متریک E است)

اما برای اینکه مصرف سوخت فسیلی را به صورت فردی تر در نظر بگیرید، از داده های انجمن ملی معدن و ورلدومتر، برای برآورد مصرف سوخت فسیلی به وسیله یک فرد در طول عمر 80 ساله اش استفاده شد.

مصرف روزانه سوخت فسیلی ما ممکن است اندک به نظر برسد، با این حال، تنها در یک سال یک شهروند آمریکایی به طور میانه بیش از 23 بشکه فرآورده های نفتی مانند بنزین، پروپان یا سوخت جت مصرف می نماید.

میانگین مصرف سالانه فرآورده های نفتی یک فرد تقریبا مکعبی خواهد بود که هر ضلع آن 1.5 متر است. اما وقتی انتخاب های مختلف حمل ونقل و سبک زندگی را در نظر می گیرید، از حمل ونقل عمومی گرفته تا جت های شخصی، مکعب مصرف سالانه فرآورده های نفتی برای بعضی افراد ممکن است به راحتی از قد آن ها پیشی بگیرد.

چگالی زغال سنگ حدود 833 کیلوگرم بر متر مکعب چگالی میانه فرآورده های نفتی 800 کیلوگرم بر متر مکعب هستند. با استفاده از این اطلاعات و برآورد، تصاویر جالب این پست برای نمایش مقدار سوخت فسیلی مصرفی هر یک از ماه در طول عمرمان ایجاد شد.

عکس بالا مقدار مصرف انرژی در تمام طول عمر و عکس پایین مقدار مصرف انرژی سالانه را تجسم نموده است.

منبع: یک پزشک

به "آیا می توانید تجسم کنید که هر یک از ماها در طول عمرمان چقدر سوخت فسیلی مصرف می کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانید تجسم کنید که هر یک از ماها در طول عمرمان چقدر سوخت فسیلی مصرف می کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید