ادامه اعتصابات سراسری فرانسه در روز سیاه

به گزارش انجمن وردپرس به نقل از فرانس 24، اعتصاباتی که از دو هفته قبل در فرانسه شروع شده است امروز در سیزدهمین روز متوالی پیگیری شد و این در حالی است که معترضین امروز را روز سیاه اعتصابات نامگذاری نموده اند.

ادامه اعتصابات سراسری فرانسه در روز سیاه

از سوی دیگر روز گذشته ژان-پل دلووای (Jean-Paul Delevoye) کمیسیونر بازنشستگی فرانسه و معمار اصلاحات جدید نظام بازنشستگی این کشور از سمت خود استعفا کرد.

اعتصاب سراسری فرانسه در اعتراض به لایحه دولتی اصلاح قانون بازنشستگی، قرار است امروز به اوج خود برسد. مهمترین اتحادیه های صنفی و کارگری فرانسه به جز اعتصاب فراخوانی نیز برای راهپیمایی در این روز در پاریس صادر نموده اند. انتظار می رود نظیر چنین تظاهراتی در شهرهای دیگر فرانسه نیز برگزار گردد.

اعتصاب بزرگ فرانسه احتمالا از امروز سه شنبه ابعاد وسیع تری خواهد یافت زیرا بزرگترین اتحادیه صنفی فرانسه یعنی CFDT نیز برای نخستین بار از شروع اعتراض ها برای شرکت در این حرکت فراخوان داده است.

در اعتصابات امروز 50 درصد از معلمان مقطع دبستان قصد پیوستن به صف اعتصابی ها را دارند و تشکل های دانشجویی در سراسر کشور برای شرکت در راهپیمایی اعلام آمادگی نموده اند. با این حال اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل و راه آهن همچنان مهمترین و تأثیرگذارترین حرکت اعتراضی است.

شرکت راه آهن سراسری فرانسه، SNCF اظهار داشت به دلیل اعتصاب رانندگان، سوزنبانان و مأموران کنترل، در روز سه شنبه حداکثر از هر 4 قطار سریع السیر این شرکت تنها یکی حرکت می نماید. شرکت اتوبوس ها و قطارهای شهری پاریس، RATP نیز گفته است که حرکت قطارها در این شهر به شدت مختل خواهد شد به طوری که حداقل 8 خط مترو در این شهر به طور کامل متوقف می گردد.

بسیاری از کارکنان بخش های بهداشت و درمان و ادارات دولتی نیز گفته اند که در این روز به اعتصاب می پیوندند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ادامه اعتصابات سراسری فرانسه در روز سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتصابات سراسری فرانسه در روز سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید