آشنایی با قطار های فوق العاده جهان و مسیرهای لذت بخششان!

به گزارش انجمن وردپرس، در خبرنگاران قصد داریم شما را با تعدادی از قطار های فوق العاده جهان که لذت راستا سفر را برای مسافران دو چندان می نمایند، آشنا کنیم.

آشنایی با قطار های فوق العاده جهان و مسیرهای لذت بخششان!

سفر کردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که انسان در طول دوران زندگی خود انجام می دهد؛ رفتن به مکانی نو و ناشناخته نسبت به محل زندگی و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف و تماشا منظره ها طبیعی و آثار تاریخی از لذت های سفر کردن است.

اما در سفر همواره، رسیدن به مقصد و لذت بردن از حضور در آنجا هدف اصلی نیست؛ راستای که برای انجام سفر پیموده می گردد نیز می تواند یکی از جاذبه های سفر کردن باشد.

البته مدت زمان سفر و اندازه راستای که پیموده می گردد تا حد زیادی بستگی از طریق ای دارد که برای سفر کردن انتخاب می گردد؛ قطار یکی از وسایل محبوب برای سفر کردن است که سفری لذت بخش را برای مسافران به ارمغان می آورد.

برای خرید بلیط قطار روی تصویر زیر کلیک کنید:

در سفر کردن، رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر لذت اصلی نیست؛ گاهی مهم تر از رسیدن به مقصد، لذت از راستا سفر و منظره های است که در طول مدت پیمودن راستا آن ها را مشاهده می کنیم.

خط آهن سینک ترره در ایتالیا

در بین شهر پیزا و جنوا در ایتالیا، مجموعه ای از چند روستا وجود دارد که به پارک ملی سینک ترره(Cinque Terre) معروف است؛ این منطقه در واقع گستره ای زیبا از سواحل ایتالیا است که به عنوان یک اثر دنیای در لیست یونسکو ثبت شده است.

از این منطقه زیبا خط آهنی عبور می کند که قطار بر روی ریل های آن، با عبور از دیواره های سنگی بلند، منظره ها چشم نوازی را در پیش چشمان مسافران نمایان می کند؛ سفر با قطار برترین راه برای تماشای منظره ها زیبای این منطقه است.

در این منطقه زیبا رستوران های متعددی وجود دارد که در بیشتر آن ها غذاهای خانگی درست می گردد که به نوعی معرف فرهنگ و مهمان نوازی ایتالیایی ها است.

خط آهن راکی در کانادا

راکی، نام رشته کوه هایی است که در غرب کانادا واقع شده و خاستگاه منظره ها خارق العاده کوهستانی است؛ خط آهنی در این منطقه وجود دارد که از میان دریاچه های یخچالی، جنگل و حیات وحش این منطقه می گذرد.

این راستا که منظره ها فوق العاده ای را در پیش چشم مسافران خود به نمایش می گذارد، مربوط به شرکت گردشگری راکی مانتینر(Rocky Mountaineer) در کانادا است؛ این راستا از شهر بنف (Banff) در آلبرتا شروع شده که پس از عبور از میان رشته کوه های راکی به شهر ونکوور می رسد؛ پیمودن این راستا با قطار دو روز به طول می انجامد.

قطار ترنز آلپاین در نیوزلند

شرکت کیوی ریل (KiwiRail) در نیوزلند به مسافران خود این وعده را می دهد که در صورت سفر با قطار مسافربری ترنز آلپاین (TRANZALPINE) زیباترین راستا قطار در طول دوران زندگی شان را تجربه خواهند کرد.

این شرکت مدعی است که خدمات خوبی و را ارائه می دهد؛ زیرا نیوزلند جزء مناطقی است که طبیعت زیبا و بکری دارد؛ سفر با این قطار مسافربری در حدود 5 ساعت به طول می انجامد.

راستا حرکت این قطار از شهر کریس چرچ (Christchurch) شروع می گردد و با گذر از میان پارک ملی آرتور (Arthurs Pass National Park) که در شهری به نام گریموس (Greymouth) واقع شده است به منطقه ای کوهستانی می رسد در آنجا منظره ها کوهستانی خارق العاده و مه آلود در انتظار مسافران واقع شده است.

قطار پایکس پیک در کلرادو آمریکا

اگر در پی خط آهنی هستید که شما را تا قله کوه برده و نمای تماشای کوهستانی را پیش چشمان شما به نمایش بگذارد، خط آهن پایکس پیک در کلرادو (PIKES PEAK COLORADO) برترین انتخاب است.

مسافران سوار بر این قطار به قله کوه می فرایند و نمای زیبایی از شهر کلرادو اسپرینگز را در پیش چشمان خود می بینند؛ مدت زمان سفر با این قطار در حدود 3 ساعت است.

در طول این سفر تقریبا کوتاه در کنار مشاهده پوشش گیاهی زیبای منطقه و درختان کاج کهنسال، آبشاری زیبا به نام مینه ها را نیز مشاهده خواهید کرد؛ این خط راه آهن که عنوان بلندترین ریل آمریکای شمالی را در اختیار دارد با هدف توسعه گردشگری در این منطقه راه اندازی شده است.

خط آهن هیمالیایی دارجلینگ

یکی دیگر از قطارهای فوق العاده دنیا که در لیست آثار دنیای یونسکو به ثبت رسیده است از شهر جالپایگوری در هند شروع شده و در شهر دارجیلینگ (DARJEELING) که در ارتفاع 2200 متری واقع شده است به خاتمه می رسد.

در طول سفر با این قطار نمایی زیبا از شهر دارجیلینگ، کوه کانچن چونگا (Kanchenjunga) که در پس زمینه آن قله های رفیع رشته کوه هیمالیا واقع شده است، تصویری است که در پیش چشم مسافران این قطار نمایان می گردد.

خط آهن ماچ پیچو

رتبه ششم قطارهای فوق العاده دنیا به خط آهنی در کشور پرو اختصاص دارد؛ قطار هیرام بینگام (Belmond Hiram Bingham) که قطاری لوکس بر روی این خط آهن زیبا است مسافران را تا بالای دره مقدس همراهی می کند.

دره مقدس در کشور پرو، جایی است که دژی به نام ماچو پیچو در آن واقع شده و با این قطار لوکس به این مکان سفر می کنید.

دژ ماچو پیچو که یادگاری از تمدن اینکاها بوده و نمادی از معماری فوق العاده آن هاستف از جمله آثاری است که در لیست آثار دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

قطار The Ghan استرالیا

یکی دیگر از قطارهای فوق العاده دنیا در استرالیا واقع شده است که از بند داروین در شمال این کشور شروع شده و پس از طی راستای 2979 کیلومتری به آدلاید در جنوب این کشور می رسد.

این قطار که نام قدیمی افغان اکسپرس را یدک می کشد برای طی این راستا به سه شب و چهار روز زمان احتیاج دارد که یکی از زیباترین خطوط راه آهن در دنیا است.

قطار گلسیر اکسپرس

رتبه هشتم قطارهای فوق ا لعاده دنیا در اختیار معروف ترین خط آهن دنیا یعنی گلسیر اکسپرس (GLACIER EXPRESS) است؛ سفر با این قطار از شهر زرمات (Zermatt) شروع شده و تا شهر سنت موریتز (St. Moritz) ادامه دارد.

در سفر با این قطار، از بین منظره ها کوهستانی و دره های عمیق عبور می کنید؛ در طول راستا این قطار 91 تونل و 291 پل زیبا واقع شده است که از تماشای آن ها لذت خواهید برد.

در طول این سفر، لحظه به لحظه، لذت تماشا عظمت و شکوه کوه های آلپ با شما همراه خواهد بود.

قطار وست هایلند

علاقه مندان به داستان های هری پاتر، بدون شک از علاقمندان به این قطار در شهر اسکاتلند نیز هستند؛ قطار وست هایلند (WEST HIGHLAND LINE) که یک قطار تاریخی بخار است، جکوبایت (Jacobite) نام دارد.

سفر با این قطار از فورت ویلیام شروع شده و به مالیچ که در سواحل غربی اسکاتلند واقع شده است ختم می گردد؛ عبور از پل 21 قوسی گلنفینان با پس زمینه ای از دریاچه شیل که یادآور صحنه های از فیلم هری پاتر است، از جاذبه های تماشای در طول این سفر خواهد بود.

قطار اورینت اکسپرس

سفر با این قطار لوکس از شهر استانبول در ترکیه شروع شده و به شهر پاریس در فرانسه ختم می گردد؛ این خط آهن در واقع خطی است که برترین شهر های دنیا را به هم اتصال داده است.

راستا این قطار از شهرهای بوداپست در مجارستان، وین در اتریش، مونیج در آلمان و استراسبورگ در فرانسه عبور نموده و به پاریس می رسد؛ سفر با این قطار و عبور از این شهرها در بسیاری از کتاب ها و فیلم های سینمایی آمده است.

سفر با این قطار بسیار لوکس هزینه بسیار بالایی دارد که در صورتی که فردی با قیمت بسیار بالای آن مسئله ای نداشته باشد با تجربه این سفر هیجان انگیز منظره ها بسیار زیبا در قاره اروپا را تجربه نموده و از آن لذت می برد.

قطار چینگ - های تبت

یکی دیگر از قطار های فوق العاده دنیا نمادی از جاه طلبی و سر سختی انسان است که به موشکی بر بام دنیا نیز معروفیت دارد؛ قطار چینگ های تبت (QINGHAI-TIBET)1956 کیلومتر طول دارد که از شهر شینینگ در استان چینگ های شروع شده و به لهاسا در منطقه خود مختار تبت می رسد.

عنوان مرتفع ترین خط آهن دنیا نیز در اختیار این قطار فوق العاده واقع شده است زیرا از منطقه کوهستانی به نام تانگولا (Tanggula Pass) عبور می کند؛ این منطقه 5072 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

کوه های کونلون (Kunlun)، تانگولا، دریاچه چینگ - های و رود توتو (Tuotuo) از جمله منظره ها بی نظیر در منطقه تبتت هستند که مسافران این قطار از تماشای آن در طول این سفر لذت می برند.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با قطار های فوق العاده جهان و مسیرهای لذت بخششان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قطار های فوق العاده جهان و مسیرهای لذت بخششان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید