نژادپرستی در اروپا به بهانه کرونا و اخاذی از دانشجویان چینی

به گزارش انجمن وردپرس به نقل از روزنامه ون مینوت، احساسات نژادپرستانه که از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز منجر به اعمال رفتارهای ناشایست علیه چینی های مقیم اروپا شده، همچنان با شدت بیشتری و شیوه های مختلف ادامه دارد.

نژادپرستی در اروپا به بهانه کرونا و اخاذی از دانشجویان چینی

سفارت چین در فرانسه اعلام کرد پلیس نماهای فرانسوی، دانشجویان چینی را که ماسک های ضدکرونایی بر صورت دارند به بهانه قانون ممنوعیت پوشاندن چهره در این کشور 150 یورو جریمه می کنند.

به نوشته این روزنامه، در شهرهای چین به توصیه مقام های بهداشت و درمان این کشور تقریباً همه شهروندان برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا از ماسک استفاده می کنند اما در فرانسه، جایی که دولت این کشور نسبت به استفاده از ماسک توصیه نمی کند، افرادی که ماسک هایی روی صورت دارند نادر هستند به جز کسانی که از چین آمده اند.

سفارت چین در فرانسه در تارنمای رسمی خود از این افراد که به عنوان پلیس خود را معرفی می کنند به عنوان جنایتکار یاد و افزود: پوشیدن ماسک به دلایل سلامتی کاملاً غیرقانونی نیست.

فرانسه نخستین کشور اروپایی بود که پوشیدن برقع در اماکن عمومی را ممنوع اعلام کرد. در چارچوب این قانون که در اکتبر (مهر-آبان) سال 2010 که در دوران نیکلاس سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه مصوب و از آوریل (فروردین-اردیبهشت) 2011 اجرایی شد، افراد در صورت پوشاندن کامل چهره خود مشمول جریمه 150 یورویی هستند.

سفارت چین در فرانسه همچنین از کلاهبرداری مجرمان با استفاده از هویت مقام های بهداشتی و سرقت از منازل اتباع چینی مقیم فرانسه خبر داده است.

به نوشته این رسانه، جوامع آسیایی گاهی اوقات هدف حملات اشرار در پاریس قرار می گیرند و اعمال نژادپرستی ضد چینی نیز پس از آغاز اپیدمی کرونا در سراسر اروپا تجلی یافت.

شیوع ویروس مرگبار جدید کرونا به احساسات نژادپرستانه ضد چینی و ضد آسیایی در فرانسه دامن زده است. در هفته های گذشته تصاویر و ویدئوهای بسیاری در شبکه های اجتماعی درباره رفتارهای ناشایست با این اقلیت نژادی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه منتشر شده است.

همچنین هفته گذشته یک دانشجوی سنگاپوری در خیابانی در مرکز لندن توسط چند مرد که به او گفتند ویروس کرونا، تو را در کشورمان نمی خواهیم مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نژادپرستی در اروپا به بهانه کرونا و اخاذی از دانشجویان چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نژادپرستی در اروپا به بهانه کرونا و اخاذی از دانشجویان چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید