سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص کشور را به 10 درصد می رسانیم

به گزارش انجمن وردپرس، عیسی زارع پور ظهر سه شنبه در بازدید از فرودگاه بین المللی پیغام اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت ارتباطات به عنوان متولی توسعه اقتصاد دیجیتال کشور انتخاب شده است.

سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص کشور را به 10 درصد می رسانیم

وی بیان نمود: بر این اساس با توجه به اصول 127 و 138 کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به ریاست وزارت ارتباطات تشکیل شد تا بتوانیم در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال اقدامات جدی تری صورت دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال توضیح داد: مصوبات این کارگروه به عنوان مصوبات هیأت دولت محسوب می گردد.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال می توانیم از بسترهای بالقوه برای جهت دهی به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم.

زارع پور گفت: اگر بخواهیم حوزه اقتصاد دیجیتال بخش بندی کنیم به بخش هایی مانند سخت افزار، نرم افزار و اقتصاد پلتفرمی خواهیم رسید که بعضی مراکز فعلی در کشور در این زمینه از زیرساخت های مناسبی برخوردار هستند و می توانند در افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص کشور نقش آفرینی نمایند.

وی اظهار کرد: در بعضی از کشورها اقتصاد دیجیتال تا 30 درصد از فراوری ناخالص ملی این کشورها را به خود اختصاص داده است اما در ایران تنها در حدود 4 تا 6 درصد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان نمود: بر اساس هدف گذاری انجام شده در پی آن هستیم تا در افق سه سال آینده سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص کشور را به 10 درصد برسانیم، البته این امر کاری بزرگ محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص کشور را به 10 درصد می رسانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم اقتصاد دیجیتال در فراوری ناخالص کشور را به 10 درصد می رسانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید