برخورد قانونی با تیراندازی در مراسم استقبال از کاندیداها

به گزارش انجمن وردپرس، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان از شناسایی و دستگیری برخی از افراد که در مراسم استقبال از کاندیداها به تیراندازی اقدام کرده بودند، خبر داد.

برخورد قانونی با تیراندازی در مراسم استقبال از کاندیداها

به گزارش انجمن وردپرس آنلاین به نقل از ایسنا، سید عیسی حسنی گفت: در زمینه اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان، اقدامات لازم را در دستگاه قضایی برای تامین امنیت مردم در انتخابات تشدید می کنیم و تحمل نمی کنیم که فردی در مراسم استقبال یا سایر برنامه ها به تیراندازی و از بین بردن امنیت مردم اقدام کند.

وی اظهار کرد: با تلاش دادستان مرکز استان و شهرستان ها و نیروی انتظامی، 8 نفر از افرادی که در شهرستان های مختلف استان از جمله شهرستان دنا، بخش های کبکیان و دیشموک، به تیر اندازی در مراسم استقبال از کاندیداها اقدام کرده بودند، شناسایی و 3 نفر تا به امروز بازداشت شده اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: بقیه افراد نیز شناسایی شده اند و در حال دستگیری هستند.

حسنی با بیان که خط قرمز دستگاه قضایی امنیت و آسایش عمومی است، تأکید کرد: از مردم درخواست می کنیم که در برقراری نظم و امنیت خادمان خود را در دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی کمک کنند.

وی ادامه داد: افراد دستگیر شده علاوه بر این که حداقل تا سرانجام انتخابات دربازداشت هستند، سلاح آن ها نیز طبق قانون ضبط می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد تیراندازی در استقبال از نامزدهای انتخاباتی هشدار داد و افزود: تیراندازی با اسلحه مجاز هم جرم است بنابراین شایسته است کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به هواداران خود توصیه کنند در مراسم استقبال از آنان در شهرستان های مختلف، از هیجانی شدن پرهیز کرده و از سلاح استفاده نکنند.

شناسایی خریداران رای با بنزین رایگان!

همچنین حسنی از شناسایی افرادی که در کهگیلویه برای خرید رأی، بنزین رایگان می دادند، خبر داد و گفت: با تلاش معاونت پیشگیری دادگستری و دادستان شهرستان کهگیلویه عوامل وابسته به یکی از داوطلبان مجلس که مبادرت به تهیه حواله و دادن بنزین رایگان به برخی افراد برای خرید و فروش رأی کرده بودند تعقیب، شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده صورت گرفت.

وی اظهارکرد: در زمینه مصوبات شورای تأمین و کمیته پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی استان، همه دادستان ها در حوزه های قضایی، فعال و به محض مشاهده یا ملاحظه هرگونه جرم برخورد قضایی می کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد یبان کرد: در این زمینه خبری از اعضای سامانه جامع اطلاعات مردمی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مبنی بر اعطای بنزین رایگان که نخستین بار به این شکل در استان مشاهده می شد، توسط یکی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه قضایی کهگیلویه واصل که به دادستان عمومی و انقلاب خبر داده شد.

حسنی افزود: به همین دلیل، با هماهنگی مقامات قضایی و انتظامی شهرستان موضوع کشف، مدارک جمع آوری و برای اقدام کنندگان به خرید و فروش، تشکیل پرونده کیفری شده است.

وی بیان نمود: آنچه ویژگی این دوره از انتخابات را متمایز از سایر ادوار می کند، اطلاع رسانی سریع و کمک مردمی در ارائه مستندات به صورت مستقیم به سامانههای اطلاع رسانی دادگستری استان، از اقدامات مجرمانه افراد است.

منبع: همشهری آنلاین

به "برخورد قانونی با تیراندازی در مراسم استقبال از کاندیداها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قانونی با تیراندازی در مراسم استقبال از کاندیداها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید