بعد از وقوع تصادف، رانندگان بلافاصله از صحنه عکس بگیرند

به گزارش انجمن وردپرس، تصادفات رانندگی در جاده های شهری و بین راهی در اتوبان ها و جاده های مختلف، امری اجتناب ناپذیر است. روزانه شاهد آمار بالایی از حوادث رانندگی در جاده های مختلف اقصی نقاط کشور هستیم. همواره پس از هر تصادفی به این چالش برمی خوریم، مقصر تصادف رانندگی و حادثه کیست؟ زیرا ممکن است هر یک از طرفین مدعی باشد که مقصر تصادفات رانندگی و حادثه فرد مقابل است. مقصر تصادفات رانندگی باید خسارت های اقتصادی و جانی را پرداخت نماید.

بعد از وقوع تصادف، رانندگان بلافاصله از صحنه عکس بگیرند

احسان مؤمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، درباره تأثیر امکانات و نرم افزار های هوشمند بر نحوه عمل پلیس در شناسایی عوامل تصادف گفت: شناسایی و معین دلیل وقوع یک تصادف ارتباط چندانی با هوشمند شدن سیستم ترسیم کروکی ها یا دیگر امکانات هوشمندی که در اختیار پلیس قرار گرفته ندارد.

در مسئله شناسایی دلیل وقوع یک تصادف این کارشناس پلیس راهور است که باید عوامل منجر به حادثه رانندگی را معین کند. آن افسر پلیسی که کارشناس تصادفات محسوب می گردد، دلیل روی دادن تصادف رانندگی را آنالیز و معین می نماید و بر اساس تشخیصی که در این زمینه دارد و اینکه چه کسی مقصر رخ دادن این تصادف است، اطلاعات را وارد سیستم می نماید. این افسر کارشناس بعد از آنالیز و تشخیص دلیل بروز حادثه و وارد کردن اطلاعات به سیستم، شکل کروکی تصادف را هم به شکل طراحی شده و سیستمی ترسیم می نماید و بعد تحویل بیمه و دیگر مراکز مرتبط می دهد.

وی در خصوص نقش و تأثیر هوشمندسازی سیستم تصادفات پلیس راهور بر چگونگی شناسایی تصادفات ساختگی گفت: مسئله هوشمندسازی سیستم های پلیس راهور در موضوع شناسایی تصادفات ساختگی نقش بسیار زیادی خواهد داشت. نکته ای که در این رابطه وجود دارد، این است که برای تشخیص ساختگی بودن یک تصادف، افسر پلیس راهور استعلام می گیرد تا معلوم گردد در گذشته چه نوع استفاده هایی از خدمات بیمه اجرا شده و اینکه آیا فرد از بیمه استفاده نموده است یا خودرو؟ بنابراین کارشناسان پلیس راهور هنگام بروز حادثه رانندگی هم درباره فرد راننده و هم خود خودرو استعلام های موردنیاز را می گیرند. همین موضوع باعث می گردد تا در زمینه تشخیص صحنه سازی ها در تصادفات وضع مطلوبی را ببینیم. قدر مسلم این است که هوشمند شدن سیستم تصادفات پلیس راهور باعث خواهد شد تا تصادفات ساختگی به شکل بهتری موردشناسایی قرار بگیرد و با کاهش قابل توجهی همراه بگردد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره ساز و کار تشخیص تصادفات ساختگی اذعان داشت: کارشناس راهور به وسیله همین سیستم هوشمند تصادفات مربوط این کار وارد عمل می گردد. درواقع موقعی که تصادفی رخ می دهد، افسر پلیس با استعلام هایی که از این سیستم هوشمند می گیرد، همه اطلاعات مربوط به فرد راننده و خودرو را دریافت می نماید. سپس می تواند متوجه این نکته بگردد که آیا خسارتی که به خودرو واردشده مربوط به همین تصادف بوده یا خیر. با وجود این امکان، از سوءاستفاده افراد متخلف برای دریافت حق بیمه هم جلوگیری می گردد.

مؤمنی در واکنش به اینکه تغییر ندادن صحنه تصادف مشکلاتی را برای رفت و آمد ها و وضع ترافیک ایجاد می نماید گفت: در تصادفات خسارتی، بر طبق آنچه در آیین نامه آمده است، رانندگان مکلف هستند وسیله نقلیه را به محل امنی در منتهی الیه سمت راست جهت منتقل نمایند. در تصادفات جرحی و منجر به فوت، رانندگان نباید صحنه تصادف را تغییر بدهند. صحنه تصادف باید دست نخورده باقی بماند تا افسر پلیس خود را به محل حادثه برساند و به آنالیز دلیل های بروز تصادف بپردازد.

وی اضافه کرد: اما درباره انتقال خودرو به منتهی الیه سمت راست در تصادفات خسارتی، قانون چنین چیزی را وضع نموده است. البته در این نوع تصادفات، رانندگان برای اینکه شبهه ای پیش نیاید و اگر فکر می نمایند ممکن است حقی از آنها پایمال گردد، می توانند سریع از خودرو پیاده شوند و از صحنه تصادف عکس بگیرند و بعد خودرو ها را به سمت راست جاده راهنمایی نمایند. زمانی که افسر پلیس راهور به محل حادثه آمد، این رانندگان می توانند عکس و فیلمی که از صحنه تصادف گرفته اند را به او نشان بدهند. افسر پلیس هم این عکس ها و تصاویر را آنالیز می نماید و نظریه اش را ارائه می نماید.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ انجمن وردپرس بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "بعد از وقوع تصادف، رانندگان بلافاصله از صحنه عکس بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از وقوع تصادف، رانندگان بلافاصله از صحنه عکس بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید