25 سال از رستگاری در شاوشنگ گذشت، گرامیداشت با اکران مجدد

به گزارش انجمن وردپرس به نقل از انترتینمنت ویکلی، گرچه از فیلم رستگاری در شاوشنگ به عنوان یک فیلم کلاسیک یاد می گردد، اما هنوز در سایت سینمایی IMDB به عنوان برترین فیلم تاریخ سینما در رده نخست جای دارد. جالب این که این فیلم وقتی در سال 1994 اکران شد تنها 16 میلیون دلار فروش کرد.

25 سال از رستگاری در شاوشنگ گذشت، گرامیداشت با اکران مجدد

رستگاری در شاوشنگ فیلم درام جنایی که به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز، مورگان فریمن و باب گانتون ساخته شد داستان دو زندانی در یک زندان مخوف را تصویر می نماید. این فیلم که از نظر بسیاری از منتقدان نیز به عنوان برترین فیلم تاریخ سینمای دنیا شناخته شده، با اقتباس از داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک ساخته شده است. در این فیلم رابینز در نقش اندی دوفرین و فریمن در نقش الیس رد ردینگ بازی می نمایند.

در مراسم اسکار 1994 این فیلم نامزدی هفت اسکار را کسب کرد که شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگر برای مورگان فریمن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری بود، اما در نهایت با دست خالی مراسم را ترک کرد و بیشتر این جوایز نصیب فارست گامپ شد که همان سال اکران شده بود.

این فیلم 142 دقیقه ای نخستین بار 10 سپتامبر 1994 در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و بعد از 23 سپتامبر 1994 در آمریکا به نمایش درآمد.

اکران مجدد این فیلم به مناسبت بیست و پنجمین سال اکرانش در سراسر آمریکا در روزهای 22، 24 و 25 سپتامبر انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "25 سال از رستگاری در شاوشنگ گذشت، گرامیداشت با اکران مجدد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 سال از رستگاری در شاوشنگ گذشت، گرامیداشت با اکران مجدد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید