هاکلبری فین بازنشر شد

به گزارش انجمن وردپرس ، این کتاب رمانی از مارک تواین نویسنده آمریکایی است که برای اولین بار در دسامبر 1884 در بریتانیا و در فوریه 1885 در ایالات متحده منتشر شد.

هاکلبری فین بازنشر شد

این اثر که در میان رمان های بزرگ آمریکایی نهاده شده است، یکی از اولین آثار در ادبیات اصلی آمریکا است که به زبان انگلیسی بومی نوشته شده است. داستان، به وسیله هاکلبری فین یا همان هاک، به صورت اول شخص روایت می گردد و این اثر در واقع ادامه همان ماجرا های تام سایر است.

این اثر که بیش از 20 سال قبل از انتشار آن متوقف شده بود، در 43 فصل با طنزی تند و کنایه دار به واکاوی خرافات و نژادپرستی پرداخته است. اندیشه مارک تواین مبنی بر اینکه نژادپرستی با بعضی عقاید و خرافات گره خورده در سرتاسر روایت هاکلبری فین قابل مشاهده است.

هاکلبری فین پس از انتشار به علت استفاده گسترده از ادبیات عامیانه و القاب نژادی، مورد انتقاد گسترده نهاده شد و در طول قرن بیستم باوجود استدلال هایی مبنی بر ضدنژادپرستی بودن قهرمان داستان و شخصیت ها، انتقاد از کتاب به علت استفاده از کلیشه های نژادی ادامه یافت. با این وجود هاکلبری فین به علت تاثیرگذاری بر ادبیات بچه ها و بازنمایی احساسات عمیق دوران کودکی در ادبیات دنیا مورد توجه نهاده شد.

آنچه شخصیت ها در هاکلبری فین در پی آن هستند آزادی است و این آزادی با تمدن موجود اقلیم آن ها در تضاد است. این تضاد بین آزادی و تمدن، موضوع اصلی رمان را تشکیل داده است و در طول روایت، کوشش شخصیت های اصلی برای تغییر آنچه در اقلیم و فرهنگشان جاری است تبدیل به یک مبارزه طولانی می گردد.

به جهت پرداخت مارک تواین به همین مسائل بنیادین، ماجرا های هاکلبری فین از زمان انتشارش همچنان موضوع مطالعه منتقدان ادبی بوده است.

انتشارات امیرکبیر چاپ یازدهم ماجرا های هاکلبری فین اثر مارک تواین را در 500 نسخه و 358 صفحه با قیمت 165 هزار تومان به بازار کتاب عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هاکلبری فین بازنشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاکلبری فین بازنشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید