عدم حصول پیشرفت در فرایند تشکیل کابینه لبنان، موضع ثابت بعبدا

به گزارش انجمن وردپرس، روزنامه لبنانی الأخبار با انتشار مطلبی به آنالیز آخرین شرایط تشکیل کابینه جدید لبنان پرداخت. این روزنامه تأکید کرد که هنوز پیشرفت ملموسی در عرصه تشکیل کابینه جدید لبنان حاصل نشده است.

عدم حصول پیشرفت در فرایند تشکیل کابینه لبنان، موضع ثابت بعبدا

بر اساس این گزارش، روزنامه الاخبار در این زمینه نوشته است: طی روزها و ساعات گذشته نیز رایرنی های زیادی پیرامون تشکیل دولت جدید لبنان میان طرف های مختلف و تأثیرگذار اجرا شده است با این حال، هیچیک از این رایزنی ها، موفقیت آمیز نبوده اند.

این روزنامه لبنانی در ادامه مطلب خود اعلام نموده است: بر اساس آنچه که تا به امروز رخ داده است، می توان گفت که پرونده تشکیل دولت جدید لبنان محکوم به درجا زدن است. هیچ نشانه ای مبنی بر پیشرفت در فرایند تشکیل دولت جدید مشاهده نمی گردد.

روزنامه مذکور همچنین عنوان نموده است: به نظر می رسد که در این میان، فرانسه نیز کوشش می نماید تا طرح خود را در لبنان به ثمر بنشاند. بعضی معتقدند که راه تشکیل دولت جدید لبنان از جهت پاریس می گذرد. به نظر می رسد که طی روزهای آینده بعضی شخصیت های لبنانی به پاریس سفر نمایند.

الاخبار در ادامه یادآور شده است: در همین حال، موضع ریاست جمهوری لبنان در کاخ بعبدا در قبال تشکیل کابینه کاملاً ثابت است و هنوز این موضع دستخوش تغییر نشده است. میشل عون رئیس جمهور لبنان همچنان معتقد است که تشکیل دولت جدید باید از جهت قانون اساسی انجام گردد و در این زمینه سازوکارهای قانونی مد نظر قرار گیرند.

چندی پیش بود که ملاقات نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه در لبنان با رئیس جمهور این کشور درباره پرونده تشکیل کابینه جدید بدون نتیجه به انتها رسید. پس از انتها این ملاقات، سعد الحریری مدعی شد: رئیس جمهور عون برگه ای را به من داده که دربرگیرنده یک سوم معین نماینده برای تیم سیاسی اش است.

الحریری گفت که این اقدام رئیس جمهور برخلاف قانون اساسی است، چرا که به گفته وی، بر اساس قانون اساسی لبنان نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه، برگه کابینه پیشنهادی را قبول نمی نماید.

این درحالی است که رئیس جمهور لبنان نیز به رسانه های این کشور گفته است که حریری در جریان حضور در کاخ بعبدا خیلی عجله داشت و تمام کوشش خود را به کار بست تا جلسه مهم برای تشکیل کابینه بیش از 10 دقیقه به طول نینجامد. رسانه های لبنانی اعلام کردند که کوشش های عون برای متقاعد ساختن حریری جهت تشکیل یک کابینه توافقی با بن بست روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عدم حصول پیشرفت در فرایند تشکیل کابینه لبنان، موضع ثابت بعبدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حصول پیشرفت در فرایند تشکیل کابینه لبنان، موضع ثابت بعبدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید