شفافیت در شهرداری کرمان، الگویی برای سایر نهادها ، چرا کارمندان کرمانی به انتشار حقوق هایشان اعتراض کردند؟

به گزارش انجمن وردپرس، چند روز پیش، شهرداری کرمان در راستای راهبرد شفافیت حداکثری مد نظر شورای ششم اسلامی شهر کرمان و به صورت داوطلبانه، اطلاعات حقوق و مزایای کلیه کارمندان و کارگران خود را در سامانه شفافیت شهرداری کرمان منتشر کرد؛ البته این کار در ادامه اعتراض کارمندان را در پیش داشت.

شفافیت در شهرداری کرمان، الگویی برای سایر نهادها ، چرا کارمندان کرمانی به انتشار حقوق هایشان اعتراض کردند؟

گروه استان های انجمن وردپرس، آن طور که شهرداری کرمان اعلام نموده دسترسی به آخرین فایل واریزی حقوق و اضافه کار کارکنان این نهاد برای عموم مردم فراهم است.

در میان بیش از دوهزار نیروی رسمی شهرداری کرمان، میانگین دریافتی خالص در مجموع حقوق و اضافه کار، نه میلیون و سیصد هزار تومان، حداقل مبلغ دریافتی پنج میلیون تومان و حداکثر پرداختی نوزده میلیون و صد هزار تومان اعلام شده است. در فهرست منتشر شده، 24 درصد افراد دریافتی خالص کمتر از 8 میلیون تومان در ماه دارند و حدود دو و نیم درصد از افراد هم دریافتی خالص بالاتر از 14 میلیون تومان دارند که اغلب از مدیران شهرداری به حساب می آیند.

در این فهرست، خالص پرداختی به شهردار کرمان، سیزده میلیون و صد هزار تومان اعلام شده است. شهرداری کرمان وعده داده است که مبالغ خالص واریزی به بیش از 2400 نیروی درگیر در قرارداد های شرکتی شهرداری را در قرارداد های تنظیف، فضای سبز و خدمات به همراه میانگین مبالغ رفاهی واریزی به حساب کارمندان، در گام بعدی منتشر کند.

اقدام دیروز شهردار کرمان در انتشار فهرست حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری با مخالفت یکی از اعضای شورای شهر کرمان که از قضا رئیس کمیسیون شفافیت شورای شهر کرمان نیز هست روبرو شد. تا جایی که حدود 50 نفر از کارکنان شهرداری کرمان به این عمل اعتراض کردند. به همین خاطر دانشجو به سراغ سعید شعرباف، شهردار کرمان رفت تا موضوع را از او پیگیری کند.

شهردار کرمان درباره انگیزه خود از ایجاد شفافیت در شهرداری کرمان گفت: امر شفافیت سال هاست که به دلیل مصلحت اندیشی های اشتباه، عقب افتاده است. یکی از شعار های شورای شهر کرمان در دوره ششم و یکی از مبنا های شهردار مدنظرشان الزام به شفافیت بود. به طوری که هم در حوزه قرارداد ها و هم دستمزد ها اطلاعات را به صورت صریح در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در ادامه اضافه نمود: در مجموع از شفافیت شهرداری کرمان در کشور و در کرمان بسیار استقبال شد. این اقدام یک حرکت رو به جلو و امیدزا برای مردم بود. خودم از این همه استقبال مردم شگفت زده شدم. با این که شفافیت در ارگان ها حقوق بدیهی مردم است و به نظر بنده خیلی کار خاص و ویژه ای انجام ندادم.

شعرباف در خاتمه درباره اعتراض کارمندان شهرداری کرمان به انتشار دست مزدهایشان گفـت: اعتراضات به انتشار دستمزد ها و حقوق ها در شهرداری کرمان به دلیل این بود که کارکنان فکر کردند قرار است اطلاعات شخصی آنان انتشار یابد و حتی دستمزد های آنان نیز کم گردد؛ در صورتی که هیچ گاه این اتفاق نخواهد افتاد. بعد از انتشار حقوق ها تصور واقعی تری از شهرداری در فکر مردم شکل گرفت و مردم فهمیدند کارمندان شهرداری از نظر مالی در موقعیت خیلی خوبی قرار ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شفافیت در شهرداری کرمان، الگویی برای سایر نهادها ، چرا کارمندان کرمانی به انتشار حقوق هایشان اعتراض کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفافیت در شهرداری کرمان، الگویی برای سایر نهادها ، چرا کارمندان کرمانی به انتشار حقوق هایشان اعتراض کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید