سازوکار مدیریت تاب آور در محله های همدان بازتعریف شود

به گزارش انجمن وردپرس، کامران گردان پیش از ظهر یکشنبه در جلسه محیط زیست شورای شهر همدان گفت: شورای ایمنی محلی، برگزاری مانورهای محله ای و مشارکت های مردمی در بخش ایمنی محلات باید در دستور کار مدیریت بحران شهرداری قرار گیرد.

سازوکار مدیریت تاب آور در محله های همدان بازتعریف شود

وی با اشاره به توجه به اثرات تخریبی بلایای طبیعی افزود: همدان از مناطق با پتانسیل بالا به لحاظ حادثه خیزی است به همین منظور باید اقدامات قبل از وقوع حادثه بیشتر از اقدامات بعد از بحران موردتوجه قرار گیرد.

گردان افزود: در حوزه مدیریت بحران باید برنامه ریزی های لازم انجام شود چراکه بی برنامگی و بی توجهی به مدیریت بحران موجب افزایش خسارت های مالی و جانی می شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه مؤلفه های اجتماع محور امروز جایگاه بسیار والایی را به خود اختصاص داده است، افزود: مدیریت بحران شهرداری با توجه به اهمیت موضوع بحران نسبت به برگزاری مانور در منطقه چهار شهر اقدام کرده که این اقدام جای تقدیر دارد.

افزایش مشارکت های مردمی در کارآمد شدن سیستم مدیریت بحران مؤثر است

کامران گردان با اشاره به اینکه اجرای این گونه طرح ها و مانورها مجموعه را دررسیدن به اهداف از قبل تعیین شده یعنی کاهش خسارات مالی و جانی کمک می کند، یادآور شد: تشکیل گروه های محله محور و افزایش مشارکت های مردمی در کارآمد شدن هر چه بیشتر سیستم مدیریت بحران مؤثر است.

وی گفت: ایجاد گروه های داوطلب واکنش اضطراری در سطح محلات از اقدامات پیروز مدیریت بحران در امدادرسانی بهتر و به هنگام در دقایق نخستین بحران محسوب می شود.

گردان ایجاد گروه های داوطلب واکنش اضطراری در سطح محلات را یکی دیگر از اقدامات اعلام کرد که امدادرسانی فوری را تا حضور سازمان های امدادرسان انجام خواهد داد.

گردان با اشاره به اینکه اقدامات آموزشی، ساماندهی و جذب افراد داوطلب برای ستاد مدیریت باید در اولویت قرار گیرد، گفت: مناطق آسیب پذیر شهر نیز باید شناسایی شده و ظرفیت شهروندان برای مقابله با بلایا و آسیب ها تقویت شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: مدیریت پسماند شهرداری باید در پی جمع آوری زباله خشک کاغذ و سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه تولید کیسه های کاغذی باشد.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان باید ارائه خدمات را اصل بداند

محمد تبریزی با تأکید بر اینکه سازمان مدیریت پسماند باید ارائه خدمات را اصل بداند، گفت: ماشین حمل زباله بیمارستانی و عفونی باید کاملاً تعیین باشد.

محمدعلی پرزاد عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با انتقاد به شرایط جمع آوری زباله های خشک و کاغذ گفت: در این راستا اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته و فرهنگ تفکیک زباله های خشک از تر هنوز نهادینه نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه در شهر همدان روزانه 380 تن زباله تولید می شود، گفت: روزانه 10 تن نایلون پلاستیکی در همدان دور ریخته می شود.

بابک مهدی آزاد با اشاره به اینکه در شهر همدان روزانه 380 تن زباله تولید می شود، بیان نمود: شش تن از این میزان، زباله های عفونی هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان بابیان اینکه بررسی ماهانه از شرایط زباله ها انجام می شود، افزود: زباله های بیمارستانی با یک خودروی خاص و تعیین جمع آوری می شود.

راه اندازی خانه دوام الوند از سوی ستاد بحران شهرداری همدان

دبیر ستاد بحران شهرداری نیز با اشاره به راه اندازی خانه دوام الوند از سوی ستاد بحران شهرداری همدان گفت: با مطالعات اجرا شده شهرک فرهنگیان آسیب پذیرترین نقطه شهر همدان بوده که به همین دلیل آموزش های مختلف در این محله برای شهروندان اجرا شده و در هفته جاری افتتاح می شود.

بیتا روحی با اشاره به اینکه امدادرسانی در ساعات نخستین وقوع حادثه بسیار مهم است، بیان نمود: در شهرک فرهنگیان به 250 نفر آموزش های مختلف امدادرسانی در مواقع بحران داده شده است.

روحی بابیان اینکه برای ارائه آموزش های لازم 50 مدرسه به عنوان پایلوت انتخاب شده اند، گفت: به دانش آموزان این مدارس در اردوها آموزش های لازم داده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سازوکار مدیریت تاب آور در محله های همدان بازتعریف شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازوکار مدیریت تاب آور در محله های همدان بازتعریف شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید