خبرنگاران خرید نوروزی مبهوت بازار داغ کرونا

به گزارش انجمن وردپرس، خرم آباد - خبرنگاران - بازار داغ کرونا درآستانه سال نو درحالی در ایران رونق گرفته که هراس از این بیماری بازار پر زرق و برق نوروزی ایرانیان را در سکوتی مبهم فرو برده است.

خبرنگاران خرید نوروزی مبهوت بازار داغ کرونا

به گزارش انجمن وردپرس، ویروس کرونا مهمان ناخوانده ای است که به سرعت زندگی ایرانیان را نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر تحت تاثیر قرار داده است و مقابله و پیشگیری با این بیماری در آستانه سال جدید به عنوان اولویت اصلی مردم و مسولان به شمار می رود.

این ویروس کشورگشا آنچنان بازار نوروزی ایران را مبهوت خود نموده که خریدهای نوروزی مردم در سکوتی طولانی نظاره گر اشتهای سیری ناپذیر آن شده و برای رهایی از این رقیب ناجوانمرد لحظه شماری می نماید.

هر ساله بازار نوروزی ایرانیان دراسفند ماه شور و شعف منحصر به فردی دارد و مردم را به دنیای رنگارنگ خود فرا می خواند اما سال جاری التهاب بیماری کووید 19 جایی برای بازار نوروزی باقی نگذاشته و رنگ از رخساره بازار پررونق نوروزی گرفته است.

سکوت بازار نوروزی و خلوتی مراکز فروش حکایت از حضور هراس انگیز ویروس کرونا و دستپاچگی مردم در تقارن حضور این مهمان ناخوانده و سال نو است که آنچه از شواهد بازار بر می آید تصرف فاتحانه بازار نوروزی توسط ویروس کرونا است.

این روزها خریداران نوروزی روانه داروخانه هستند و به جای خرید مایحتاج سال نو سرگردان داروخانه ها هستند و تنها رونق خرید و فروش را در داروخانه ها و بازار ماسک و مواد ضدعفونی کننده می توان دید.

بازار نوروزی در حالی در ایران تعطیل شده است که مردم در کوشش مبارزه با ویروس کرونا هستند و با شرکت در کمپین های کرونا را شکست می دهیم سعی در حضور در منازل و ممانعت از میزبانی این ویروس ناخوانده دارند.

گرچه ایرانیان مردمی مهمان نواز هستند اما در حالیکه این مهمان ناخوانده سعی دارد جای خود در سفره هفت سین مردم باز کند اما عزم ها برای شکست آن جزم شده است.

به همین دلیل کوشش برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بازار ایران را با رکود روبرو نموده است و بسیاری از کسب و کارها در آستانه سال جدید متحمل کاهش درآمد و خساراتی شده است که در شرایط کنونی تنها راه حل رهایی از این بیماری است.

تکاپوی بازاریان و کاسبان به ویژه فروشگاه ها و کانال های فروش لباس را در پیغام های منتشر شده در فضای مجازی مبنی برعدم ماندگاری این ویروس بر روی پارچه و سطوح غیرصاف می توان مشاهده کرد اما حقیقت این است که پرهیز از خرید نوروزی و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی بهترین راه حل برون رفت از این رکود و خسارت است.

ترس از ابتلای به بیماری کرونا حتی مردم را در خرید مواد غذایی و مایحتاج روزانه نیز دچار تردید نموده است و اکنون دیگر خبری از ازدحام مردم بسوی فروشگاه های موادغذایی نیست و هر به طریقی سعی می نماید در معرض آلودگی این ویروس نباشد.

در این راستا نظارت واحدهای بهداشتی و نظارتی نیز بر مراکز فروش و یادآوری نکات لازم برای فروشندگان و معدود خریداران برای پیشگیری از انتشار هرچه بیشتر این ویروس امری لازم است و غفلت از این امر به گفته متخصصان می تواند موج بیشتری از مبتلایان را روانه جامعه و مراکز درمانی کند.

یکی از شاخص های بازار نوروزی در استانه سال جدید ماهی قرمزهای میان تنگ های بلورین و سبزه های سفره هفت سین است که ممانعت از خرید و فروش آنها بسیار ضروری به نظر می رسد چراکه هر کدام از این موارد می تواند راهنمای همان مهمان ناخوانده در سفره هفت سین و شکارچی سلامت خانواده ها باشد.

ویروس کرونا علاوه بر سلامتی مردم اقتصاد و بازار را نیز نشانه گرفته و بنا بر گفته کارشناسان اقتصاد جهانی را تحت تاثیر خود قرارداده است و این در حالی است که بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای کوچک بسیار اسیب پذیر هستند.

در این راستا اگرچه سلامتی جامعه در اولویت همگان قرار گرفته است اما رسیدگی به این شرایط مالی و کسب و کارها نیز نباید از نگاه مسولان مخفی بماند و کوشش برای رهایی هرچه زودتر از این شرایط بسیار لازم است.

به گفته مسوولان علوم پزشکی لرستان تا به امروز 18 نفر در استان مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شده که از این تعداد تست کرونای یک کودک نیز مثبت گزارش شده است.

سن مبتلایان به این ویروس در لرستان 20 تا 80 سال است و از این مجموع چهار نفر تا به امروز جان باختند هشت نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند، 6 نفر هم اکنون تحت مراقبت اند.

60 نفر مشکوک به بیماری کرونا در لرستان وجود دارد.

از هشت بیمار مبتلا به کرونای استان یک نفر به دلیل بیماری سرطان فوت نموده است.

مریم نریمانی خبرنگار انجمن وردپرس لرستان

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خرید نوروزی مبهوت بازار داغ کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید نوروزی مبهوت بازار داغ کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید