بازدید از طرح های مشاغل خانگی شهرستان بیرجند

به گزارش انجمن وردپرس، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند از بازدید طرح های مشاغل خانگی با هدف نظارت و برنامه ریزی جدی در رونق اقتصادی و کسب درآمد خبر داد.

بازدید از طرح های مشاغل خانگی شهرستان بیرجند

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی روز شنبه 10 مهرماه گفت: از ابتدای سال تا به امروز بیش از 50 بازدید مشاغل خانگی از طریق کارشناسان حوزه صنایع دستی، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند اجرا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند افزود: مشاغل خانگی از جمله فعالیت هایی است که از طریق شخص یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار شکل گرفته و منجر به تولید کالای قابل عرضه به بازار می شود.

فولادی ادامه داد: مشاغل خانگی با هدف مردمی کردن تولید و اقتصاد، جایگاه مهمی در تحقق اهداف اقتصادی دارد.

او همچنین از حمایت مشاغل خانگی از طریق دستگاههای مربوطه از جمله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند برای اخذ تسهیلات در راستای تولید و رونق صنایع دستی در چارچوب ضوابط خبر داد و افزود: از ابتدای سال 90 تا به امروز بیش از 1100 مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان صادر شده که از این تعداد 90 درصد مجوزهای صادر شده مربوط به زنان خانه دار است.

فولادی در راستای بازدیدهای مشاغل خانگی هم گفت: هدف از این بازدیدها پس از دریافت وام از طریق متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی، بررسی دقیق و سنجش نتایج این طرح ها است و این بازدیدها می تواند برای نظارت بر چگونگی مصرف تسهیلات دریافت شده و ایجاد اشتغال مؤثر باشد و از هدر رفت منابع بانکی پیشگیری کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند در خاتمه تاکید کرد: نظارت های دوره ای باید به طور جدی انجام شود تا مطمئن شویم تسهیلات دریافت شده از طریق متقاضیان واجد شرایط در راستای ایجاد اشتغال پایدار هزینه شده است.

فولادی تاکید کرد: همه متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی اعم از مستقل و پشتیبان برای انجام فعالیت در حوزه مشاغل خانگی نیاز به دریافت مجوز دارند.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازدید از طرح های مشاغل خانگی شهرستان بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از طرح های مشاغل خانگی شهرستان بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید