75 درصد تجهیزات شبکه مخابرات ثابت بومی شد

به گزارش انجمن وردپرس، فرامرز رستگار در مراسم روز جهانی ارتباطات که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید از اسحاق جهانگیری خواست تا تمهیداتی بیاندیشد که دولت در حمایت از مشاغل، شرکت های حوزه ICT را هم در لیست های حمایتی قرار دهد.

75 درصد تجهیزات شبکه مخابرات ثابت بومی شد

وی با اشاره به فعالیت 150 شرکت فراوریی، تحقیقاتی و فنی مهندسی در حوزه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی در قالب سندیکای صنعت مخابرات کشور، گفت: در این شرکت ها بیش از 30 هزار نفر اشتغال مستقیم وجود دارد و در مرحله پیش از فراوری و پس از فراوری، مانند پیاده سازی تجهیزات در شبکه ها در مجموع 70 هزار نفر مشغول به کارند.

رستگار با بیان اینکه تا 6 سال پیش سندیکای صنعت مخابرات به عنوان سازنده تجهیزات غیرفعال یا سخت افزار با تکنولوژی پایین یا متوسط شناخته می شد اما امروز می توانیم بگوییم که سازنده تجهیزات هوشمند هستیم، تاکید نمود: بومی سازی تکنولوژی ها و افزایش عمق فراوری از برنامه های اصلی ما محسوب می گردد و در این زمینه با وزارتخانه های ارتباطات، صنعت و معدن و سازمان های وابسته همکاری داریم.

وی گفت: در فناوری های مربوط به شبکه های مخابراتی ثابت باند باریک به 75درصد بومی سازی رسیدیم و در شبکه های موبایل و پهن باند، 35 درصد تجهیزات بومی شده است.

عضو هیئت مدیره سندیکای مخابرات توضیح داد: در روزهای آخر اسفندماه سال گذشته تصور می کردیم در سال 99 در شبکه ثابت 500 هزار سرویس پهن باند باید ارائه گردد اما بعد از تحویل سال، پیامی از وزیر ارتباطات دریافت کردیم که در دو ماه نخست امسال باید 500 هزار سرویس پهن باند ثابت و خانگی ارائه گردد. از این رو فراوری تجهیزات در دستور کار نهاده شد.

وی با بیان اینکه فراوریکنندگان برای رقابت کامل با رقبای خارجی انتظار دارند اعتبار اسناد ریالی در قراردادها اجرایی گردد اضافه نمود: اعتبار اسناد ریالی، نحوه پرداخت را تسهیل می نماید و موجب رقابتی کردن قیمت ها می گردد. از سوی دیگر کنترل مرزها نیز مهمترین راه چاره برای حمایت از فراوری است.

رستگار با تاکید بر اینکه طبق دستور وزیر ارتباطات 5 میلیون پهن باند برای اینترنت خانگی در اختیار مردم قرار می گیرد و با تدابیر اتخاذ شده از افزایش قیمت مودم جلوگیری شده است، گفت: آمادگی داریم که در شبکه ملی اطلاعات، بومی سازی و تامین تجهیزات را با درصد بالایی انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "75 درصد تجهیزات شبکه مخابرات ثابت بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75 درصد تجهیزات شبکه مخابرات ثابت بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید