کف بودجه خرید مسکن در تهران

به گزارش انجمن وردپرس، واحدهای ریزمتراژ در حالی مناسب ترین گزینه برای خرید اول در بازار مسکن هستند که چند منطقه عمده شهر تهران به عنوان محل تمرکز این واحدها شناخته می گردد.

کف بودجه خرید مسکن در تهران

آنالیز های دنیای اقتصاد در مورد آخرین شرایط بازار عرضه واحدهای مسکونی ریزمتراژ به عنوان واحدهای مناسب برای خرید از سوی خانه اولی ها نشان می دهد، در چند منطقه شهر تهران بیشترین مقدار تمرکز از این واحدهای مسکونی وجود دارد که می توان گفت میانه قیمت مسکن در این منطقه ها کمتر از میانه قیمت مسکن در شهر تهران-زیرمترمربعی 35 میلیون تومان- است.

این گروه از واحدها به خصوص در بعضی از منطقه ها نیمه شرقی وجنوب شرقی تهران از تنوع و تعداد بالاتری برخوردار هستند. میانه قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه ها 7 تا 22 تهران کمتر از 35 میلیون تومان است، اما مناسب ترین منطقه ها برای خرید خانه اولی ها منطقه ها 9 تا 21 شهر تهران هستند. هم اکنون میانه قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه ها 21 میلیون تومان است که فاصله قابل توجهی با میانه هر مترمربع مسکن در شهر تهران دارد. در این منطقه ها برای خرید یک آپارتمان ریزمتراژ 45 مترمربعی متقاضیان باید بودجه ای در حدود یک میلیارد تومان در اختیار داشته باشند و می توان گفت که هم اکنون حداقل مبلغ برای خرید چنین آپارتمانی حول و حوش یک میلیارد تومان است. هرچند در بعضی منطقه ها منطقه 18 با قیمت های پایین تر نیز می توان اقدام به خرید یک آپارتمان ریزمتراژ حداقلی کرد. آنالیز ها نشان می دهد منطقه ها 9 و 10 و منطقه ها 7 و 8 و بعلاوه منطقه 14 شهر تهران بیشترین حجم از عرضه فایل فروش واحدهای مسکونی ریزمتراژ - کمتر از 50 مترمربع- را به خود اختصاص داده اند. میانه قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه ها 9 و 10 برابر با حدود 24 میلیون تومان، منطقه ها 7 و 8 برابر با 33 میلیون ومنطقه 14 برابر با 25 میلیون تومان است.

متقاضیان خرید مسکن در این منطقه ها برای خرید یک آپارتمان ریزمتراژ باید بین یک تا یک و نیم میلیارد تومان هزینه نمایند. در جدول زیر مشخصات و قیمت بعضی از واحدهای ریزمتراژ که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ها مختلف شهر تهران عرضه شدند درج شده است.

منبع: فرارو

به "کف بودجه خرید مسکن در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف بودجه خرید مسکن در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید