چرا باید از بناهای تاریخی عکس بگیریم؟

به گزارش انجمن وردپرس، خبرنگاران : ابنیه تاریخی را با ساختمان های قدیمی و چند ده ساله نباید اشتباه بگیرید. بناهای تاریخی معمولا بین یکصد سال تا چندین قرن قدمت دارند. این بناها هویت تاریخی کشور و مردمان آن هستند و با تمهیدات لازم سعی در حفظ و نگهداری آن می نمایند.

چرا باید از بناهای تاریخی عکس بگیریم؟

به گزارش انجمن وردپرس ، با تمام کوشش ها و تمهیدات، دور از انتظار نیست که این بناها در اثر عوامل طبیعی دچار فرسایش و تخریب شوند. فرسایش طبیعی به مرور زمان در قسمت های بیرونی این بناها که بیشتر در معرض بارندگی، نور و باد هستند اتفاق می افتد. البته گاهی اتفاقات طبیعی باعث ویرانی یک شبه این بناها می گردد، اتفاق بدی که سالها قبل در خصوص اثر تاریخی ارگ بم افتاد.

عکاسی از بناهای تاریخی یاری می نماید واقعیات این بناها در قالب عکسهای مستند برای معرفی به آیندگان نگهداری گردد. گذشته از این آرشیو این عکسها به معماران و بازسازی گران این آثار یاری می نماید در آینده تخریب های احتمالی را ترمیم و بازسازی نمایند.

عکاسی از ابنیه تاریخی دلایل و مزایای متعددی دارد از جمله : نگهداری عکسها بعنوان سندی مهم برای بازسازی بناهای تاریخی،چاپ و نگهداری کتاب آثار باستانی بعنوان اسناد تاریخی یک کشور،چاپ در کتابهای درسی برای آشنایی نسل تازه با تاریخ کشور،ارائه عکسها به سازمان یونسکو برای ثبت در اسناد بین المللی،استفاده از عکسها برای تبلیغات بخش گردشگری.

علی ناجی از فیلم سازان ارزنده کشور از جمله کسانی است که با جمع آوری و ثبت 7000 قطعه عکس نفیس از بناهای تاریخی ، مذهبی و گردشگری ایران و بخصوص فارس و شیراز گام بلندی در ثبت عکس های ارزشمند در قاب های بسیار زیبای وی با کیفیت (RAW) برای استفاده آیندگان و نیز علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران زمین برداشته است.

در ادامه با هم قاب های زیبایی از بناهای میراثی ایران را که به وسیله آقای علی ناجی عکاس و فیلمساز برجسته کشور ثبت شده اند دیدن می کنیم:

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا باید از بناهای تاریخی عکس بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید از بناهای تاریخی عکس بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید