جاهای دیدنی و تفریحات بودروم ترکیه

به گزارش انجمن وردپرس، شهر بودروم (Bodrum) ترکیه از جمله شهرهای مجذوب کننده و تماشایی این کشور به شمار می رود که از لحاظ تاریخی، فرهنگی و تفریحی، جاذبه های زیادی دارد. علاوه بر این، بودروم در خط ساحلی ترکیه واقع شده است و از سواحلی زیبا و مجذوب کننده برخوردار است. در ادامه همراه با ما باشید تا جاهای دیدنی و تفریحات شهر بودروم ترکیه را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی و تفریحات بودروم ترکیه

10. آرامگاه هالیکارناسوس

Mausoleum of Halicarnassus

زمانی آرامگاه هالیکارناسوس به عنوان یکی از هفت عجایب دنیای باستان شناخته می شود اما امروزه تنها ویرانه های آن به جای مانده اند. در طی قرن ها، زلزله های متعدد آسیب شدیدی به این بنای تاریخی زدند. آرامگاه برای شاه ماسولوس ساخته شده بود و ارتفاع آن تا حدود 46 متر می رسید و از معماری تحسین برانگیز و زیبایی برخوردار بود. علاوه بر زلزله ها، شوالیه های سنت جان از سنگ های این آرامگاه برای ساخت قلعه بودروم استفاده کردند که باعث نابودی بیشتر این بنای تاریخی شده بود.

9. قایق سواری

Boat Trip

یکی از محبوب ترین تفریحاتی که می توانید در شهر بودروم ترکیه انجام بدهید، قایق سواری در خلیج ها و سواحل بسیار زیبا و تماشایی این شهر است. تورهای مختلفی در شهر وجود دارند که راه بسیار خوبی برای گردش در خط ساحلی ترکیه و لذت بردن از قایق سواری محسوب می شوند. در سفر دریایی خود در آب های نزدیک به شهر بودروم حتما از آبگرم جزیره بلک یا سیاه نیز تماشا کنید.

8. ساحل یاهسی

Yahsi Beach

ساحل یاهسی در شهر بودروم، پهنه ای طولانی از شن های نرم و لطیف است که در کنار آب هایی آرام و آبی رنگ قرار گرفته اند و چشم انداز ای تماشایی را خلق نموده اند. در این ساحل، رستوران ها، بارها و مغازه های مختلفی وجود دارند که می توانید به راحتی خریدهای مورد احتیاج خود را انجام بدهید. البته باید توجه داشت که ساحل یاهسی، از جمله جاذبه های پربازدید شهر بوردوم به شمار می رود و از همین رو، ممکن است بسیار شلوغ باشد.

7. ساحل بارداکچی

Bardakci Beach

بارداکچی یکی از زیباترین سواحل بودروم است که در فاصله نسبتا کوتاهی از مرکز شهر قرار گرفته است و مکان بسیار خوبی برای استراحت و آفتاب گرفتن محسوب می شود. خلیج آرام در کنار سواحلی تزئین شده با درختان نخل، مناظری بسیار تماشایی را خلق نموده اند. امکانات رفاهی مختلفی در ساحل بارداکچی در دسترس گردشگران قرار دارند که آسایش بیشتری را برای آن ها فراهم می نمایند. علاوه بر این، وسایل زیادی برای انجام ورزش های آبی در اینجا وجود دارند که با استفاده از آن ها، می توانید روزی خوش در ساحل بارداکچی داشته باشید.

6. آسیاب های بادی

Windmills in Bodrum

در بالای تپه ای مشرف به شهر بودروم، آسیاب های بادی قدیمی ای وجود دارند که بعضی از آن ها در حال بازسازی هستند و بعضی از آن ها نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و بسیار تماشایی و مجذوب کننده به نظر می رسند. دیوارهای آسیاب های بادی بودروم سفید رنگ هستند که در برابر نور خورشید می درخشند و در کنار آسمان آبی و بعلاوه محیط پیرامون خود، خارق العاده هستند.

5. موزه هنری زکی مورن

Zeki Muren Arts Museum

موزه هنری زکی مورن در شهر بودروم، همانطور که از نامش پیدا است، به موزیسین و بازیگری به نام زکی مورن اختصاص دارد؛ این موزه در خانه ای که زکی مورن قبل از مرگش در آن زندگی می نموده، احداث شده است. او خواننده ای مشهور در ترکیه بوده و این موزه، بخش های مجذوب کننده و خارق العاده زندگی شخصی و حرفه ای او را به نمایش عموم در می آورد و در آن، آثار مختلفی از او در معرض نمایش قرار گرفته اند که با استقبال زیادی از سوی هواداران او روبه رو شد.

4. موزه باستان شناسی زیرآب

Bodrum Museum of Underwater Archaeology

موزه باستان شناسی زیرآب در داخل قلعه بودروم قرار گرفته است و موزه ای شگفت انگیز و خارق العاده است که در سفر خود به شهر بودروم حتما باید از آن بازدید کنید. در این موزه که به عنوان بزرگترین موزه اختصاص یافته به باستان شناسی زیرآب در دنیا شناخته می شود، مجموعه ای مجذوب کننده از گلدان های باستانی، جواهرات و ظروف شیشه ای کشف شده در زیر دریا در معرض نمایش قرار گرفته اند. موزه باستان شناسی زیرآب شهر بودروم ترکیه، از جمله جاهای تماشای این شهر به شمار می رود که نباید بازدید از آن را از دست داد.

3. ساحل بیتز

Bitez Beach

ساحل زیبا و خارق العاده بیتز در فاصله 6 کیلومتری از شهر بودروم قرار گرفته است و نباید بازدید از آن را از دست داد. فاصله کوتاه ساحل تا خود شهر، سبب شده تا بسیاری از گردشگران، آن را به عنوان مقصدی ایدئال برای استراحت و گذراندن اوقات خود انتخاب نمایند. ساحل بیتز در بین آب های آرام و آبی رنگ دریا و باغ های مرکبات و زیتون قرار گرفته است و بسیار زیبا و تماشایی به نظر می رسد. ورزش های آبی مختلفی را می توان در ساحل بیتز تجربه کرد ولی موج سواری از محبوبیت بسیار زیادی در اینجا برخوردار است. در نزدیکی ساحل بیتز نیز روستایی به همین نام وجود دارد که چشم انداز را زیباتر نموده است.

2. آمفی تئاتر بوددوم

Bodrum Amphitheater

آمفی تئاتر بودروم، بسیار دوست داشتنی و قدیمی است که قدمت آن به قرن چهارم پیش از میلاد مسیح باز می شود و در دوران رومی ها ساخته شده است. با اینکه میزان این آمفی تئاتر نسبتا کوچک است اما حتما باید از آن بازدید کرد. جایگاه ها و پله های آمفی تئاتر در سمت شیبدار تپه ساخته شده اند و با گذشت این همه سال ها، به خوبی حفظ شده اند. در سطح بالای آمفی تئاتر نیز می توان شاهد نمایی زیبا از کوهستان و دریا بود. آمفی تئاتر بودروم با ظرفیت 13 هزار نفر، میزبان کنسرت ها و فستیوال های مختلفی است که در شهر بودروم برگزار می شوند.

1. قلعه بودروم

Bodrum Castle

قلعه بودروم، شناخته شده ترین و محبوب ترین جاذبه شهر به شمار می رود و با اقتدار در آب های پیرامون خود، ایستاده است. شوالیه های سنت جان در سال های بین 1402 تا 1437 میلادی این قلعه را ساخته اند و با وجود اینکه از قدمت بسیار زیادی برخوردار هستند اما دیوارهای قلعه همچنان با اقتدار پابرجا هستند و به خوبی حفظ شدند. برج و باروهای مجذوب کننده قلعه نیز به زیبایی و ظاهر خارق العاده آن افزوده است. درون دیوارهای قلعه نیز تالارهای بزرگی وجود دارند که بعضی از آن ها برای موزه باستان شناسی زیرآب استفاده شده اند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "جاهای دیدنی و تفریحات بودروم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی و تفریحات بودروم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید