وزیر خارجه پاکستان: نهادهای مسئول بین المللی وظیفه خود را در قبال مسلمانان هندی انجام دهند

به گزارش انجمن وردپرس، وزیر خارجه پاکستان در واکنش به وضع وخیم مسلمانان هندی اعلام نمود: مجامع مسئول بین المللی وظیفه خود را در قبال مسلمانان انجام دهند.

وزیر خارجه پاکستان: نهادهای مسئول بین المللی وظیفه خود را در قبال مسلمانان هندی انجام دهند

به گزارش دفتر منطقه ای انجمن وردپرس به نقل از داون نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفت: نهادهای مسئول بین المللی وظیفه خود را قبال مسلمانان هندی انجام دهند.

وی شرح داد: حقوق مسلمانان و اقلیت های مذهبی در هند به صورت اشکار نقض می شود ولی نهادهای مسئول سکوت کرده اند.

قریشی گفت: روشی که دولت دهلی نو در قبال مسلمانان پیش گرفته و پلیس این کشور در مقابل کشتار مسلمانان سکوت می کند نشان می دهد که سیاست های این کشور به سمت و سویی خطرناک پیش می رود که در آن آشکارا مسلمانان مورد حمله قرار گرفته اند.

وزیر خارجه پاکستان اضافه کرد: اقلیت های مذهبی از قبیل مسیحیان نیز در هند مورد حمله قرار می گیرند و هیچ کس از حقوق آنها دفاع نمی کند.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: از مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تشکر می کنم که علیه ظلم هند صدای خود را به گوش جهان رساندند.

وی اضافه کرد: مردم بنگلادش نیز ضمن تظاهرات علیه حکومت دهلی نو خواستار لغو سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به کشورشان شدند.

قریشی گفت: ما تمام حقایق میدانی در خصوص کشمیر را نیز به سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده ایم و امیدواریم این سازمان از حقوق مسلمانان کشمیری دفاع کند.

وی تاکید کرد: تمام مسلمانان جهان با مسلمانان هند اظهار همبستگی می کنند و از آنها در قبال جنایت های دولتی حمایت خواهند کرد.

گفتنی است همزمان با سفر ترامپ نظامیان هندی و هندوهای افراط گرا با حمله به مسلمانان حداقل 50 نفر را کشته و 400 نفر را نیز به شدت زخمی کردند.

دولت هند به صورت رسمی نابودن شدن 750 خانه و مغازه متعلق به مسلمانان را در این حملات تائید کرد.

وزارت کشور هند در گزارش خود گفت: پلیس به دلیل کم توجهی و عدم رسیدگی فوری یکی از مقصران اصلی این ماجرای تلخ است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر خارجه پاکستان: نهادهای مسئول بین المللی وظیفه خود را در قبال مسلمانان هندی انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پاکستان: نهادهای مسئول بین المللی وظیفه خود را در قبال مسلمانان هندی انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید