نکات ضروری سفر از دید یک مسافر حرفه ای (بخش اول)

به گزارش انجمن وردپرس، نکات ضروری سفر از دید متیو کارتسن

متیو کارتسن شخصی می باشد که برای مدت زیادی است که سفر می کند. او عقیده دارد که مهم نیست با چه کسی و با چه چیزی سفر می کنید اما یک سری نکات ضروری سفر وجود دارد که بهتر است آن ها را رعایت کنید تا مسافرت به یاد ماندنی تری داشته باشید. اولین سفر او با یک بلیط یک طرفه به گواتمالا شروع شد که طبق گفته خودش در شروع سفر بسیار مضطرب بود. به هر حال او سفرش به دو دنیا را با این اضطراب شروع کرد. در ادامه بخشی از نکات مهمی که در سفر ضروری است را از نگاه متیو کارتسن آورده ایم. با خبرنگاران همراه باشید.

نکات ضروری سفر از دید یک مسافر حرفه ای (بخش اول)

1- صبور باشید

در برابر مسائلی که کنترل آن دست شما نیست خشمگین نشوید. زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که به خاطر آن خود را ناراحت و عصبی کنید. اتوبوس تان را از دست دادید؟ مهم نیست، به زودی یکی دیگر پیدایش می شود. پولتان برای غذا کم است؟ عالی است. می توانید در خیابان های مختلف شهر پرسه بزنید و یک رستوران ارزان قیمت کشف کنید. گاهی این ترس ها و استرس ها به نفع تان تمام می شود.

2- به خودتان بخندید

احتمالا بارهای زیادی در مکان هایی که بار اول به آن جا می روید، گیج شده است. در این مواقع به جای اینکه خجالت بکشید به خودتان بخندید. از نکات ضروری سفر این است که مسافرتتان را مثل زندگی کاری بیش از حد جدی نگیرید. زمانی که کاری را اشتباه انجام دادید نترسید و بدانید که آن اتفاق ممکن است برای هر کسی بیوفتد.

3- صبح زود بلند شوید

اگر با طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید علاوه بر زیبایی طلوع می توانید از بهترین جاذبه ها زمانی دیدن کنید که جمعیت گردشگران کلافه تان نمی کند. این زمان بسیار فوق العاده ای برای عکاسی های خاص به خاطر نور است و همچنین می توانید با مردم محلی نیز در این بین معاشرت کنید.

4- کمی پول اضافه در وسایلتان قایم کنید

ضرورت پول در سفر بسیار زیاد است. در جاهای مختلفی و حتی بسیار ضروری مثل بیمارستان، یادتان نرود که کمی پول اضافی در قسمت های مختلف کیف و لباستان ذخیره کنید. علاوه بر اینکه این پول ها در مواقع ضروری به درد می خورند، اگر احیانا دزدی کیف پول شما را بدزدد، شما دستپاچه نمی شوید و می دانید که کمی پول در جایی پنهان کرده اید. بعضی از این قسمت های پنهانی می توانند جوراب، زیر کفی کفش، در قاب عینک و یا جیبی مخفی در کت یا کیف تان باشد.

5- با مردم محلی معاشرت کنید

شما گردشگران را در سراسر دنیا پیدا می کنید اما تنها بهترین زمان روبرو شدن با مردم در محیط زندگی شان است. خوشبختانه زبان انگلیسی هر روز در میان مردم دنیا بیشتر صحبت می شود و این قضیه کار را برایتان بسیار راحت کرده است. از افرادی که در یک کشور زندگی می کنند در مورد فرهنگ و آداب و رسومشان سوال کنید و این را بدانید که مردم سفر شما را ارزشمندتر می کنند.

6- زندگی روزانه مردم را مشاهده کنید

اگر می خواهید که حس واقعی یک شهر را دریابید، پیشنهاد می شود چند ساعتی را در یک پارک شلوغ شهر و یا در یک ایستگاه اتوبوس سپری کنید و به مردمی که از کنارتان رد می شوند نگاه کنید. افکارتان را روی جزییات رفتار مردم متمرکز کنید، به بوها، رنگ ها، برخوردهای انسانی و صدا ها توجه کنید و روح یک مکان را دریابید. این شبیه یک مدیتیشن عمل می کند و شما متوجه مواردی می شوید که تا قبل از آن از یادتان رفته بوده است.

7- یک دستمال یا اسکارف به همراه داشته باشید

این اسکارف ها را که می توانید از تمام فروشگاه های ورزشی و طبیعت گردی تهیه کنید در سفر بسیار به درد بخور هستند. آن ها کاربردهای مختلفی دارند که در تمام مقاصد مفید واقع می شوند. آن ها برای محافظت از آفتاب مفید هستند. می توانید اسکارف را به عنوان مچ بند، دستمای سر، چشم بند و … استفاده کنید.

8- از همه چیز پشتیبان تهیه کنید

متیو کارتسن می گوید زمانی که در پاناما لپ تاپم را دزدیدند، تمام مدارک مهم و عکس هایم را از دست دادم. بهتر است از تمام مدارکتان مثل پاسپورت، ویزا، شناسنامه، بیمه، شماره های ضروری و … چند کپی در قسمت های مختلف چمدان یا کوله تان داشته باشید. همچنین بهتر است عکس ها و فیلم هایی که در سفر گرفته اید را هم روی لپ تاپ و هم روی یک هارد نگه داری کنید.

9- تا جایی که می توانید عکس بگیرید

شما ممکن است این مقصد و این مردم را برای یک بار در زندگی تان ببینید. یادتان نرود که تا جایی که می توانید عکس بگیرید. عکاسی جزو نکات ضروری سفر است. بعضی ها از اینکه به عنوان یک دنیاگرد خطاب شوند خجالت می کشند. اما بهتر است از خودتان بپرسید آیا شما سفر می کنید که مجذوب کننده به نظر برسید؟ خیر. یادتان باشد که عکس های زیبا بهتری سوغاتی سفرتان خواهند شد. آن ها هزینه ای برایتان نخواهند داشت، به اشتراک گذاشتشان آسان است و جایی را در چمدانتان اشغال نخواهند کرد.

10- همیشه راهی هست

هیچ چیزی غیر ممکن نیست. اگر برای رفتن به جایی به مشکل خوردید نا امید نشوید. احتمالا شما بهترین راهکار را هنوز پیدا نکرده اید. به افرادی که مدام می گویند که این کار امکان پذیر نیست، گوش ندهید. از نکات ضروری سفر این است که برای رسیدن به یک هدف، کارهای مختلف را امتحان کنید و حتی با افراد متفاوتی مشورت بگیرید.

11- لبخند بزنید و سلام کنید

آیا در برقراری ارتباط با مردم محلی مشکل دارید؟ آیا مردم به نظرتان سرد می آیند؟ شاید این موارد به خاطر زبان بدن خود شماست. یکی از نکات ضروری سفر این است که تماس چشمی برقرار کنید و در حال قدم زدن لبخند بزنید. اگر کسی به شما لبخند زد به او سلام کنید. یاد گرفتن کلمه سلام در زبان آن مقصدی که رفته اید کار سختی نیست. به مردم محلی نشان دهید که برایشان احترام قائلید.

منبع: الی گشت

به "نکات ضروری سفر از دید یک مسافر حرفه ای (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری سفر از دید یک مسافر حرفه ای (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید