نشست آنالیز اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه برگزار گردید

به گزارش انجمن وردپرس، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی نشست آنالیز اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه با حضور سجاد سلطان زاده، سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه و هادی فروهیده، پژوهشگر و مترجم در بستر فضای مجازی برگزار گردید.

نشست آنالیز اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه برگزار گردید

در این نشست سجاد سلطان زاده، سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه سوابق روابط دیپلماتیک این دو کشور همسایه و اشتراکات فرهنگی آنها را تشریح نموده و دین اسلام را -که محور وحدت دو ملت و دولت است- عامل بسیار مؤثری در ارتقاءو بهبود روابط دو کشور اعلام کرد.

سلطان زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه بسیار دیرینه و به دور از فراز و نشیب های سیاسی است.

هادی فروهیده، پژوهشگر و مترجم نحوه شکل گیری دولت و ملت ترکیه از شروع تا به امروز، اتفاقات و انقلاب ها در طول سالیان متمادی، ظهور و افول امپراتوری عثمانی و ... را تشریح کرد و گفت: مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی، همیشه موجب تداوم روابط این دو کشور بوده است.

کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود.

این جلسه در فضایی صمیمی کوشش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

این سخنران در ادامه، به آنالیز سبک های مختلف ادبی در طول اعصار مختلف، آثار و میراث مکتوب و جوایز ادبی نویسندگان کشور ترکیه پرداخت.

آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس احتیاج به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، احتیاجسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی سیاست های اصلی طرح کتاب خوان است که اهداف ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقا و توانمندسازی کتابداران به وسیله مطالعه، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب را دنبال می نماید.

این نشست با پرسش و پاسخ حاضران انتها یافت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نشست آنالیز اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آنالیز اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید