معرقی بخش های جدید جشنواره فیلم سن سباستین 2020

به گزارش انجمن وردپرس، جشنواره فیلم سن سباستین 2020 با ایجاد بخش های جدید کوشش دارد تا خدمات باکیفیت تری را با هزینه کمتر در اختیار تهیه کنندگان قرار دهد.

معرقی بخش های جدید جشنواره فیلم سن سباستین 2020

به گزارش انجمن وردپرس، مهر به نقل از ورایتی نوشت: فستیوال فیلم سن سباستین که عظیم ترین رخداد فیلم در دنیای اسپانیایی زبان است، تغییراتی در برنامه ها و بخش های مختلف خود به وجود آورده تا از تهیه نمایندگان بهتر حمایت کند و گوناگونی بیشتری به وجود آورد.

این فستیوال بخش جدیدی به نام WIP Latam راه انداخته که جایگزین برنامه قبلی Films in Progress می گردد که در سال 2003 در همکاری با فستیوال فیلم آمریکای لاتین تولوز فرانسه راه اندازی شده بود. این بخش جدید یک جایزه نقدی 33 هزار دلاری خواهد داشت که جایزه صنعت اگدا-پلاتینو نام گرفته است.

سن سباستین همچنین بخش دیگری به نام WIP Europa درست نموده که جایگزین برنامه Glocal in Progress می گردد که هدفش تمرکز بر فیلم های ساخته شده به زبان های اقلیت اروپایی بود. بخش جدید هم در راستای همین خطوط حرکت می نماید اما حالا فیلم های ساخته شده از تمام نقاط اروپا را قبول می نماید و ارجحیت را به فیلم های اول و دوم کارگردان ها یا فیلم های زبان اقلیت می دهد.

این حرکت تغییر عظیمی در دسترسی تهیه نمایندگان به خدمات پس از تهیه با کیفیت بالا می دهد که تا دو دهه پیش فقط توسط خاص ترین شرکت ها ارایه می شد و قیمتی نجومی داشت. اما حالا تعدادی از بهترین های صنعت پس از تهیه اسپانیا یعنی اد هاک استودیوز، دلوکس، دالبی، لیزرفیلم، نفیلیم و نو پروبلم سونیدو می توانند خدمات خود را به عنوان جایزه در WIP Latam ارایه دهند. تفاوت عظیم این است که تهیه نمایندگان با قیمت بسیار پایین تری می توانند به این خدمات با کیفیت دسترسی پیدا نمایند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه تامین سرمایه دولتی برای سینما هم در برزیل و هم در آرژانتین بسیار کاهش پیدا نموده و پاندمی کووید -19 هم شرایط را بدتر از قبل نموده است، اهدای جایزه نقدی توسط سن سباستین در این بخش می تواند تهیه نمایندگان بی پول هر دو کشور را نجات بدهد.

شصت وهشتمین دوره فستیوال فیلم سن سباستین قرار است از هجدهم تا بیست وششم سپتامبر (28 شهریور تا 5 مهر) برگزار گردد. حدود 200 فیلم در شش بخش رقابتی حضور پیدا می نمایند و فستیوال هفت بخش غیررقابتی هم خواهد داشت.

با توجه به اینکه جشنواره های سینمایی بهاری و تابستانی تقریباً همه لغو شده اند، جشنواره سن سباستین می تواند سال جاری اهمیتی بیش از پیش داشته باشد. این جشنواره سینمایی اندکی پس از جشنواره فیلم ونیز و تقریباً همزمان با جشنواره تورنتو برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "معرقی بخش های جدید جشنواره فیلم سن سباستین 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرقی بخش های جدید جشنواره فیلم سن سباستین 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید