مریل استریپ در نقش بانوی آهنین

به گزارش انجمن وردپرس، امروز برای نخستین بار، عکسی از مریل استریپ در فیلم بانوی آهنین در نقش مارگارت تاچر- نخست وزیر محافظه کار انگلیس منتشر شد.

مریل استریپ در نقش بانوی آهنین

مریل استریپ بعد از بازی کردن بسیار پیروز نقش جولیا چایلد در فیلم جولی و جولیا، این بار باید از پس بازی شخصیت قاطع و رسوخ ناپذیر تاچر برآید، نخست وزیری که اینک با آلزایمر دست و پنجه نرم می کند

اما سؤال اصلی این است که آیا سال آینده او سومین اسکارش را هم خواهد گرفت یا نه. مریل استریپ رکورد بی نظیری در نامزدی و برنده شدن جوایز سینمایی معتبر دارد.

مریل استریپ ، 16 باز نامزد جایزه اسکار شده است، اما تنها دو بار جایزه اسکار را برده است. او در سال 1982 برای بازی در فیلم انتخاب سوفی برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن و در سال 1979 برای بازی در فیلم کرامر علیه کرامر برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. اما عملکرد او در گلدن گلوب از این هم درخشان تر است، چرا که مریل استریپ تا به حال 25 باز نامزد شده است و هفت بار برنده شده است.

ضمن اینکه، استریپ، در سال های 2006، 2008 و 2009 برای بازی در فیلم های شیطان پرادا می پوشد، شک و جولی و جولیا بسیار به دریافت جایزه اسکار شد.

به تجربه ثابت شده است که هنرپیشه هایی که نقش شخصیت های مهم انگلیسی را بازی می کنند، با روی خوش هیئت داوران روبرو می شوند. برای نمونه می توان به هلن میرن در فیلم ملکه و جودی دنچ در شکسپیر عاشق اشاره کرد. در اسکار امسال هم کالین فرث برای بازی نقش پادشاه سابق انگلیس در سخنرانی پادشاه، بخت مسلم دریافت جایزه است.

تاریخ اکران عمومی فیلم بانوی آهنین، هنوز مشخص نشده است ولی اولین نمایش فیلم در فستیوال سینمایی کن خواهد بود.

منبع

منبع: یک پزشک

به "مریل استریپ در نقش بانوی آهنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریل استریپ در نقش بانوی آهنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید