مدل اگزینوس گلکسی S21 رقیب قدری برای مدل اسنپدراگون خواهد بود

به گزارش انجمن وردپرس، پرچم داران سامسونگ معمولا در بین بهترین گوشی های اندرویدی قرار می گیرند اما احتمالا می دانید که این شرکت برای عرضه پرچم داران خود رویکرد منحصر به فردی را اتخاذ می نماید. برای یادآوری باید بگوییم که این گوشی ها در مناطقی مانند آمریکا و چین با تراشه اسنپدراگون راهی بازار می شوند و در دیگر مناطق دنیا با تراشه های اگزینوس در دست کاربران قرار می گیرند. برای گلکسی S21 هم بار دیگر شاهد تکرار این رویکرد خواهیم بود و گوشی های این سری با اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 معرفی خواهند شد.

مدل اگزینوس گلکسی S21 رقیب قدری برای مدل اسنپدراگون خواهد بود

یکی از مهم ترین دلایلی که سامسونگ برای تمام مدل های پرچم داران خود از تراشه های اگزینوس استفاده نمی نماید، به موضوع سازگاری اپراتورهای مخابراتی برمی گردد. کوالکام بهترین مودم های سلولار را فراوری می نماید و در دوران 4G، سامسونگ برای حضور در بازار آمریکا و اطمینان از سازگاری با اپراتورهای بزرگی مانند Verizon و Sprint چاره ای جز استفاده از مودم های کوالکام نداشت.

اما با ظهور 5G اوضاع تغییر نموده است. تراشه های جدید اگزینوس از امواج میلی متری و فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نمایند و بنابراین از نظر تئوری می توانند برای پرچمداران سامسونگ در بازار آمریکا مورد استفاده قرار بگیرند. اگرچه قرار نیست مدل اگزینوس گلکسی S21 راهی بازار این کشور گردد، ولی احتمالا سال آینده یا دو سال دیگر این تصمیم عملی خواهد شد.

تغییرات مودم تنها بخشی از اصلاحات بزرگتری است که سامسونگ برای تراشه های اگزینوس 2021 تدارک دیده است. اگرچه در چند سال اخیر سامسونگ بهبودهای مختلفی را برای تراشه های اگزینوس عملی نموده، اما همچنان ضعیف تر از تراشه های پرچم دار کوالکام محسوب می شوند. بخشی از این مشکل مربوط به هسته های اختصاصی این تراشه ها است که سابقه آن ها به گلکسی اس 7 برمی گردد.

این هسته ها که Mongoose نام دارند، برای ارائه عملکرد تک هسته ای عالی طراحی شده اند تا بتوانند بر تراشه های کوالکام غلبه نمایند. اما در نهایت کاربران با داغ شدن بیش از حد این تراشه ها و مشکل در عملکرد آن ها روبرو شده اند. نسل پنجم این هسته ها که در اگزینوس 990 مورد استفاده قرار گرفته اند، در زمینه های مختلف عملکرد ضعیف تری نسبت به رقیب اسنپدراگونی خود دارند و این یک موضوع تکراری محسوب می گردد.

خوشبختانه در سال 2021 قرار است اوضاع تغییر پیدا کند. سامسونگ بالاخره در این زمینه شکست را پذیرفته و در عوض برای تراشه های جدید خود از هسته های پردازشی طراحی شده توسط Arm استفاده نموده است. اتخاذ چنین تصمیمی منجر به بهبود عملکرد تراشه های جدید اگزینوس خواهد شد.

طبق گزارش های منتشر شده، اگزینوس 2100 از هسته های Cortex X1 و A78 و A55 بهره می برد. این همان هسته هایی است که کوالکام برای اسنپدراگون 888 استفاده نموده و به همین خاطر اگزینوس 2100 باید عملکرد مشابه با آن را ارائه کند.

البته برای آنالیز عملکرد این تراشه باید از گوشی های گلکسی S21 استفاده کنیم اما روی هم رفته همین که سامسونگ اشتباهات گذشته خود را پذیرفته و به بهره گیری از هسته های پردازشی Arm روی آورده، تصمیم مهمی محسوب می گردد. طی سال های گذشته که سامسونگ برای پرچم داران خود از تراشه های اگزینوس استفاده نموده، این شرکت هیچ گاه نتوانسته از لحاظ عملکردی بر تراشه های کوالکام غلبه کند. اما سال جاری به نظر می رسد مدل اگزینوس گوشی های گلکسی S21 تفاوت محسوسی با مدل های مبتنی بر اسنپدراگون 888 نخواهند داشت.

با توجه به اینکه حدود یک ماه دیگر گوشی های گلکسی S21 معرفی می شوند، به زودی از عملکرد اگزینوس 2100 خبردار خواهیم شد. به نظر شما اگزینوس 2100 بالاخره می تواند عملکرد مشابه یا بهتر نسبت به اسنپدراگون 888 ارائه دهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس؛ آنالیز تفاوت های اولیه

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدل اگزینوس گلکسی S21 رقیب قدری برای مدل اسنپدراگون خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل اگزینوس گلکسی S21 رقیب قدری برای مدل اسنپدراگون خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید