سورپرایز بزرگ گوگل، اندرویدی ها شبیه آیفون می شوند

به گزارش انجمن وردپرس، چیزی که همواره در گوشی های اندرویدی چون سامسونگ توجه مخاطبان را جلب نموده سیستم عامل آن بوده است و اکنون گوگل با تصمیم خود، کاربران و هواداران اندروید را خشمگین نموده است.

سورپرایز بزرگ گوگل، اندرویدی ها شبیه آیفون می شوند

تینا مزدکی: اندروید در حال تغییر است، سال جاری ما شاهد تمرکز هیجان انگیز هوش مصنوعی و ورود آن به برنامه های موجود و بعلاوه برخوردهای امنیتی با برنامه های خطرناک و زیست بوم فروشگاه برنامه های شخص ثالث بوده ایم. در اواخر سال جاری هم شاهد به روزرسانی RCS پیغامک بین اندروید و آیفون با وجود اکراه اپل، خواهیم بود.

یکی از موضوعات قابل توجه در این میان کنترل است. اپل آن را تا حد زیادی در زیست بوم خود اعمال می نماید و گوگل به وسیله اندروید به طور سنتی نمی تواند این کار را انجام دهد، با این حال، این هم در حال تغییر است چرا که گوگل به شدت بر روی عناصر زیست بوم خود تمرکز نموده است تا بیش از پیش شبیه به اپل گردد.

بر اساس گزارش ها، کاربرانی که دستگاه های روت شده دارند، دیگر نمی توانند از RCS استفاده نمایند. از سال 2024، Google بی سر و صدا پیغام های RCS را در دستگاه های اندرویدی روت شده مسدود می نماید. حتی اگر دستگاه شما فقط بوت لودر خود را آنلاک نموده باشد، اکنون در معرض خطر است و ممکن است به زودی امکان ارسال پیغام های متنی RCS را از دست بدهد. به گفته یکی از سخنگویان گوگل، تضمین اینکه دستگاه های صادر نماینده/دریافت پیغام از اقدامات عملیاتی تعریف شده به وسیله استاندارد RCS پیروی می نمایند، یکی از راه هایی است که گوگل مسیج از هرزنامه و سوء استفاده جلوگیری می نماید.

از طرف دیگر آخرین ارتقاء هوش مصنوعی، کنترل هر چه بیشتر گوگل را فراهم می نماید؛ این پیغامدهایی برای کاربران، و برای OEMهای اندرویدی از جمله سامسونگ دارد. در اینجا یک راه حل وجود دارد که به نظر می رسد کار می نماید، یعنی حداقل در حال حاضر کار می نماید. به گفته 9to5Google کسانی که به اندازه کافی در روت کردن مهارت دارند، یک راه حل ساده پیدا نموده اند که شامل دور زدن ویژگی ایمنی (Play Integrity API) می گردد و به نظر می رسد مسئول جلوگیری از دسترسی RCS است.

مردم در چند هفته گذشته به سختی با یکپارچگی API مبارزه نموده اند. در چند سال گذشته، دور زدن آن نسبتا آسان بود. اما اکنون ناگهان، همه چیز با سرعت بیشتری در حال تغییر است و همان راه حل هایی که سال ها عمل نموده اند اکنون جوابگو نیستند. از سوی دیگر بسیاری از کاربران اندروید در زیست بوم Google به طور گسترده خواستار همان سطح امنیتی و حفاظتی هستند که همتایان آیفون از آن لذت می برند، بنابراین به نظر نمیرسد که این روند ادامه پیدا کند.

این سرکوب RCS تنها تغییر شکل اندروید به سمت تکامل آیفون نیست که این هفته شاهد آن بودیم و به نظر می رسد که گوگل در حال قرض گرفتن یکی از نوآوری های اخیر اپل برای دستگاه های خود است و اکنون در دستگاه های اندروید دیده می گردد. گوگل به روزرسانی گوشی های پیکسل را با ویژگی Satellite SOS که از آیفون 14 به بعد در دستگاه های اپل دیده می گردد، شروع نموده است.

همانطور که به وسیله 9to5Google شرح داده شده است، اگر امروز در تلفن Pixel وارد Settings سپس Safety & emergency شوید، به احتمال زیاد Satellite SOS را بین SOS Emergency و Car Crash Detection خواهید دید. گوگل، ظاهراً در یک خطا، این تنظیمات را به طور گسترده و تقریباً در تمام دستگاه های پیکسل به وسیله به روزرسانی اخیر سرویس های اتصال تطبیقی اعمال نموده است. این ویژگی ظاهراً هنوز کار نمی نماید. اما بر اساس بعضی از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، به نظر می رسد که ممکن است یک طرح جستجو و نجات اختیاری از Garmin در دسترس باشد که همراه با ویژگی Satellite SOS کار می نماید.

واضح است که خطر Google این است که هرچه اندروید بیشتر شبیه به آیفون گردد، احتمال اینکه کاربران اندروید تغییر نمایند، بیشتر می گردد.

سال جاری نقطه عطفی برای شایستگی های نسبی اندروید و آیفون خواهد بود و بخش اساسی آن هم مربوط به هوش مصنوعی خواهد بود. هیجان کاربران برای iOS 18 اپل همچنان در حال افزایش است، چراکه طبق گزارشات این بروزرسانی می تواند بزرگترین ارتقاء سیستم عامل آنها باشد. این به این علت است که اپل برای اولین بار از هوش مصنوعی استفاده خواهد نمود. در همین حال، گوگل هم با به روزرسانی های Gemini پیشروی می نماید و سامسونگ نیز بر روی اهداف خودش تمرکز نموده است. با این حال به نظر می رسد هوش مصنوعی اندروید قرار است با جهش تولیدنمایندگان پیشرو چینی به عرصه هوش مصنوعی، پیچیده تر گردد.

منبع: forbes

58323

منبع: خبرآنلاین

به "سورپرایز بزرگ گوگل، اندرویدی ها شبیه آیفون می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپرایز بزرگ گوگل، اندرویدی ها شبیه آیفون می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید