علت استعفای وزیر انرژی آمریکا تعیین شد

به گزارش انجمن وردپرس، رییس جمهور آمریکا چند هفته پس از به راه افتادن شایعاتی درباره مهیا شدن ریک پری برای استعفا، انتها کناره گیری وزیر انرژی این کشور را تایید کرد.

علت استعفای وزیر انرژی آمریکا تعیین شد

به گزارش انجمن وردپرس، شبکه CNBC به نقل از دونالد ترامپ نوشت: ریک پری استعفای خود را روز گذشته تقدیم کرده و در سرانجام سال 2019 از سمت خود به عنوان وزیر انرژی کناره گیری می کند.

بر اساس اولین گزارشی که از سوی پولیتیکو درباره استعفای ریک پری منتشر شد، پری چندین ماه بود که قصد استعفا داشت و دخالت غیرمستقیم وی در تحقیقات استیضاح ترامپ باعث شده است که وی تصمیم قطعی بگیرد.

نام ریک پری با رسوایی که منتهی به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ شد، گره خورد زیرا وی در راس هیاتی حضور داشت که برای شرکت در مراسم تحلیف ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به این کشور سفر کرده بود. قرار بود ابتدا مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا در این مراسم حضور پیدا کند ولی در آخرین لحظه پری جای وی را گرفت. پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود که واشنگتن تلاش داشت تا دریابد آیا زلنسکی طرفدار ترامپ خواهد بود یا مواضع ضد وی را خواهد داشت.

اما این مسئله ارتباطی به رسوایی اخیر نداشت و جنجال بر سر تلاش ترامپ برای استفاده از رییس جمهور اوکراین به منظور تحقیقات درباره جو بایدن، نامزد دموکراتها و رقیب اصلی وی در قبال کمک نظامی به اوکراین، ایجاد شد.

با این حال ترامپ گفته است این پری بود که از وی خواست با زلنسکی تماس بگیرد و تحقیقات استیضاح هم بر محور همین تماس است. بر اساس اعلام دفتر وزارت انرژی آمریکا، دلیل این که ریک پری از ترامپ خواست با زلنسکی در آن روز صحبت کند، مذاکره درباره مسائل انرژی بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شبکه CNBC خاطرنشان کرده که ترامپ مستقیما از بسکمک از مقامات که پای وی را به این رسوایی کشانده اند انتقاد کرده است اما پری در میان آنها نبوده و برعکس، زمانی که ترامپ استعفای پری را تایید کرد، از وی به خوبی یاد کرد.

ریک پری که پیش از این فرماندار ایالت تولیدکننده نفت تگزاس بود، برای پیشبرد سیاست نفوذ انرژی ترامپ از طریق حداکثر کردن تولید سوختهای فسیلی تلاش می کرد و در سفرهایی که به اروپا داشت از گاز آزادی یا به عبارت دیگر از صادرات گاز طبیعی آمریکا به لهستان، لیتوانی و سایر کشورها به عنوان جایگزینی برای گاز روسیه صحبت کرده بود.

ترامپ روز جمعه گفت دن برویت، معاون وزیر انرژی آمریکا را که در ماه های اخیر در چندین دیدار انرژی بین المللی شرکت کرده است، جانشین پری خواهد کرد.

برویت هم مانند پری طرفدار صادرات انرژی بوده و اغلب اشاره می کند که چطور رونق تولید نفت و گاز آمریکا، بازارهای انرژی و ژئوپلیتیک جهانی را تغییر داده است. وی پیش از پیوستن به وزارت انرژی آمریکا، عهده دار سمتهای دولتی متعددی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "علت استعفای وزیر انرژی آمریکا تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت استعفای وزیر انرژی آمریکا تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید