شهر راس العین از شبه نظامیان قسد خالی شد

به گزارش انجمن وردپرس، نیروهای دموکراتیک سوریه، موسوم به قسد، اعلام کردند که این نیروها به موجب توافق آمریکا و ترکیه بر سر آتش بس در شمال شرقی سوریه، از شهر راس العین کاملا عقب نشینی کرده اند.

شهر راس العین از شبه نظامیان قسد خالی شد

به گزارش گروه بین الملل انجمن وردپرس به نقل از روسیا الیوم، کینو گابریل سخنگوی قسد، شامگاه یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در چارچوب توافق توقف موقت درگیری های نظامی با طرف ترکیه ای که با وساطت آمریکا انجام شد، امروز (یکشنبه) شهر راس العین از شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه کاملا تخلیه شد و ما دیگر هیچ نیرویی در داخل این شهر نداریم.

خبرگزاری فرانسه، روز گذشته به نقل از مظلوم عبدی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه گزارش داد که این شبه نظامیان متعهد شده اند، همان طور که در توافقنامه آتش بس قید شده است، به محض آنکه نیرو های ترکیه اجازه خروج بدهند، از منطقه مرزی میان راس العین و تل ابیض در عمق 30 کیلومتری و طول 120 کیلومتری کاملا خارج شوند.

از سوی دیگر، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه- وابسته به معارضان- عقب نشینی کامل نیروهای دموکراتیک سوریه از این شهر، که از چند روز پیش در محاصره نیروهای ترکیه و گروه های شورشی همپیمان با آن است، را مورد تأکید قرار داد.

این در حالی ست که سخنگوی گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه، که مورد حمایت ترکیه است، به خبرگزاری رویترز اعلام کرده است تخلیه شهر راس العین کامل نشده است.

خبرگزاری دولتی ترکیه آناتولی نیز به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور نوشته است که عملیات نظامی در صورت خارج نشدن شبه نظامیان کرد از منطقه حائل مورد توافق در آتش بس، از سر گرفته خواهد شد.

راس العین از مهم ترین شهرهایی ا ست که در جریان عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه هدف قرار گرفته است. آنکارا قصد دارد منطقه حائلی به عمق 30 کیلومتر از مرزهای ترکیه را ایجاد کند و راس العین نیز در این گستره قرار می گیرد.

عملیات ترکیه در خاک سوریه پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ اعلام کرد نیروهای آمریکایی را از شمال سوریه خارج می کند. در نهایت با سفر مایک پنس معاون ترامپ و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به ترکیه و میانجی گری آن ها، آنکارا پذیرفت از روز شنبه به مدت 5روز عملیات خود در شمال سوریه را متوقف کند تا شبه نظامیان کرد 30 کیلومتر از مرز عقب نشینی کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شهر راس العین از شبه نظامیان قسد خالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر راس العین از شبه نظامیان قسد خالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید