درباره مرد ایرلندی ، بازگشت خدایان سینما

به گزارش انجمن وردپرس، مرد ایرلندی (The Irishman) یک فیلم آمریکایی به تهیه کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی محصول سال 2019 است.

درباره مرد ایرلندی ، بازگشت خدایان سینما

فیلم نامه این فیلم جنایی - حماسی توسط استیون زایلیان بر اساس رمان شنیده ام خانه ها را رنگ می کنی اثر چارلز برنت نوشته شده است. فیلم داستان زندگی فرانک شیرن را در چندین برهه به تصویر می کشد. رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، بابی کاناوله، آنا پاکوین، هاروی کایتل و ری رومانو ستارگان فیلم هستند.

پرونده ساخت فیلم از سال 2014 باز شد. پس از فیلم سکوت (2016) اعلام شد که پروژه بعدی اسکورسیزی، مرد ایرلندی نام دارد و آل پاچینو و رابرت دنیرو در آن بازی می نمایند. طبق گفته پاچینو، اسکورسیزی کوشش زیادی کرد تا جو پشی که کار بازیگری را کنار گذاشته بود برای ایفای نقش در فیلم قانع کند. فیلم برداری از سپتامبر 2017 آغاز شد. مرد ایرلندی به طور گسترده در نیویورک و نقاط مختلف آن از جمله مینولا، لانگ آیلند و وینستون پارک جلوی دوربین رفت. خاتمه فیلم برداری در مارس 2019 به اتمام رسید. مراحل پس از فراوری به علت استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری برای جوان کردن بازیگران، به خصوص رابرت دنیرو خرج زیادی داشت. بودجه نهایی فیلم 159 میلیون دلار اعلام شد که مرد ایرلندی را به گران ترین فیلم کارنامه اسکورسیزی تبدیل می نماید.

مرد ایرلندی از محصولات اصلی نت فلیکس است. فیلم نخستین بار در سپتامبر 2019 و در طی جشنواره فیلم نیویورک به روی پرده رفت. مرد ایرلندی با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم نامه، کارگردانی و عملکرد دنیرو، پاچینو و پشی ستایش شد. تعدادی از منتقدان، مرد ایرلندی را بهترین فیلم کارنامه اسکورسیزی دانستند.

  • داستان

در دهه 1950 میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیرن (رابرت دنیرو) با راسل بوفالینو (جو پشی)، از روسای مافیا ارتباط می گیرد. شیران همزمان با بالا رفتن رتبه خود و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی برتر، آغاز به کار برای جیمی هوفا (آل پاچینو) می نماید. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بود که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشت. این فیلم داستان زندگی شیرن را دنبال می نماید که گذشته خود را در دنیای جرم و جنایت به یاد می آورد و همچنین نقشی که در ناپدید شدن جیمی هوفا در سال 1975 داشته است.

  • شناسنامه فیلم

کارگردان:مارتین اسکورسیزی

فیلم نامه نویس: استیون زایلیان

بر پایه رمان: شنیده ام که منازل را رنگ می کنی اثر چارلز برنت

بازیگران: رابرت دنیرو/آل پاچینو/جو پشی/بابی کاناوله/هاروی کایتل و ری رومانو

موسیقی: روبی روبرتسون

فیلم برداری: رودریگو پریتو

تدوین: تلما شونمیکر

توزیع نماینده: نت فلیکس

مدت: 209 دقیقه

محصول 2019 آمریکا

بودجه: 159 میلیون دلار

منبع: همشهری آنلاین

به "درباره مرد ایرلندی ، بازگشت خدایان سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره مرد ایرلندی ، بازگشت خدایان سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید