دانشجویان در تصمیم گیری ها نقشی ندارند

به گزارش انجمن وردپرس، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دانشگاه های پزشکی وجود دارد، نبود نقش دانشجویان در تصمیم گیری هاست.

دانشجویان در تصمیم گیری ها نقشی ندارند

سید علی ذوالفقاری در گفت وگو با انجمن وردپرس، در مورد مسائل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شاید در ابتدا مسائل دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز کل دانشگاه ها به ساختار و نظام مدیریتی مربوط گردد و شاید این ساختار و نظامی که وجود دارد، جوابگوی احتیاجهای دانشجویان نباشد. با این تغییر ساختاری که در وزارت بهداشت صورت گرفته و بسیاری از بار دانشگاه در حوزه درمان صورت می گیرد و کمتر به حوزه آموزشی و دانشگاه می پردازد، باید تمرکز مسئولین دانشگاه بر حوزه آموزش و پرورش و همچنین در حوزه دانشجویان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: مشکل دیگری که در دانشگاه مشهد و دیگر دانشگاه ها وجود دارد، دخالت نهادهای خارج از دانشگاه در دانشگاه است؛ به عنوان مثال افزایش دو برابری ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی که قرار بود در مجلس تصویب گردد اما وقتی زیرساخت های مورد احتیاج برای این موضوع وجود ندارد نمی توان این موضوع را هم تصویب نمایند و ممکن است این دخالت های خارج از دانشگاه، ضربه های بیشتری برساند و انرژی بیشتری را از آن دانشجویان بگیرد که نشان می دهد عمق فاجعه در این موضوع کجا است.

دانشجویان در تصمیم گیری ها نقشی ندارند

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: مورد دیگری که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دانشگاه های پزشکی وجود دارد، نبود نقش دانشجویان در تصمیم گیری هاست و شاید بتوان گفت تصمیم گیری هایی که بعضا در قسمت های مختلف در پشت درب های بسته صورت می گیرد، دانشجویان از آن ها بی خبر هستند و در این تصمیمات مشارکت آن ها در نظر گرفته نمی گردد. در مقابل هنگامی دانشجو مشاهده کند که در تصمیم گیری ها مشارکت دارد قطعا شور و شوق وی بیشتر می گردد و علاقه پیدا می نماید که بیشتر در این تصمیمات شرکت کند.

نبود خوابگاه متاهلین یکی از مسائل بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی با اشاره به اینکه مسائل صنفی دانشجویان در چند حوزه تقسیم می گردد، مطرح کرد: مسائل رفاهی و نیز عدم وجود خوابگاه متأهلین در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله مسائل دانشجویان است و باید یادآور شدکه نبود خوابگاه متاهلین یکی از مسائل بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود. کمبود فضای آموزشی و همچنین نامناسب بودن فضای آموزشی از جمله مسائل دانشگاه علوم پزشکی محسوب می گردد که با توجه به اینکه هر روز تعداد دانشجویان افزایش پیدا می نماید و سال جاری هم طبق صحبتی که وزیر بهداشت داشتند تصور می کنم 25 درصد افزایش ظرفیت داشته ایم.

ذوالفقاری اظهار داشت: مسائل آموزشی احتیاج به کار تخصصی دارد که باعث اعتراض دانشجویان شده است و شاید برخی افراد تصمیماتی می گیرند که مغایر با قانون است. دانشکده هایی مانند پرستاری، مامایی و بهداشت، معماری خیلی قدیمی ای دارند و به قول رئیس دانشگاه شاید با یک زلزله 4 ریشتری همه ساختمان فرو بریزد. اینکمبود فضای آموزشی احتیاجمند ساخت دانشکده هایی است. این موضوع از مسائل بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می فرایند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای برطرف این مسائل، مطالبه ای از مسئولان داشتید؟، بیان نمود: شورای صنفی به خاطر اینکه نماینده دانشجویان است و این مسائل را در جلسه ای با معاون فرهنگی دانشجویان و مدیر کل آموزشی مطرح کردیم ولی همواره مسائل به این ختم می گردد که کشور در شرایط بحرانی است و ما بودجه نداریم و امکان ساخت خوابگاه و یا ساخت دانشکده وجود ندارد. ما این مطالبات را به طور مدام مطرح کردیم و پیگیر مسائل دانشجویان در زمینه های مختلف هستیم.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان آینده سازان کشور هستند باید نقش آن ها در دانشگاه ها شناخته گردد و تنها به طرز فکر یک مسئول منتهی نگردد.کمبود و یا نبود امکانات رفاهی برای دانشجویان در بیمارستان ها، عدم وجود کتابخانه مرکزی تخصصی برای رشته ها و مقطع های مختلف دانشجویان علوم پزشکی مسائل دیگری است که دانشجویان با آن روبرو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشجویان در تصمیم گیری ها نقشی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان در تصمیم گیری ها نقشی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید