خبرنگاران هاشمی: بلندمرتبه&zwnjسازی در منطقه جماران تهران انجام نمی&zwnjشود

به گزارش انجمن وردپرس، تهران- خبرنگاران- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه جدیدی که وزارت راه و شهرسازی به شهرداری فرستاده است، گفت: قرار نیست بلند مرتبه سازی در منطقه جماران انجام گردد.

خبرنگاران هاشمی: بلندمرتبه&zwnjسازی در منطقه جماران تهران انجام نمی&zwnjشود

به گزارش انجمن وردپرس، محسن هاشمی روز یکشنبه در خاتمه دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای پنجم شهر تهران به انجمن وردپرس شرح داد: امروز از ساعت هفت و نیم صبح جلسه هم اندیشی با شهردار و بعضی معاونشان داشتیم؛ 2 موضوع مطرح شد که یکی بحث مصوبه جدیدی در خصوص منطقه جماران تهران است که از سوی وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و یک سری شبهات و ابهامات داشت.

وی ادامه داد: این مصوبه در این جلسه تشریح و شرح داده شد و از سوی دیگر اعضای شورا نظراتشان را مطرح کردند و در خصوص اینکه چگونه باید با این مصوبه جدید برخورد گردد، تصمیم گیری شد.

هاشمی یادآور شد: در این مورد هم قرار شد تا رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و شخص شهردار فقط اطلاع رسانی نمایند.

وی همچنین بابیان اینکه که قرار نیست بلندمرتبه سازی در منطقه جماران انجام گردد، گفت: همکاران مشاوری گرفته بودند که پارسال در خصوص این منطقه نظر داده بود و مجموع مصوبه ارسالی شخص وزیر راه، مورد پسند شهرداری قرار گرفته است و بر این اساس ساخت و ساز در منطقه جماران عمدتاً 2 یا 3 طبقه باید باشد.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در مجموع چندین نقطه مورد ابهام در این مصوبه وجود دارد که شهرداری با آن مخالف است.

وی همچنین به دومین موضوع مورد بحث با شهردار تهران در جلسه هم اندیشی امروز صبح اشاره نمود و گفت: در خصوص املاک و مصاحبه شهردار با یکی از رسانه ها و حواشی ایجاد شده در این خصوص امروز صحبت شد؛ قرار شد سوتفاهمی که ایجاد شده برطرف گردد و 2 طرف آرامش خود را حفظ نمایند.

به گفته هاشمی، اینگونه بحث ها در فضای فعلی کشور معمولاً مطرح می گردد اما هیچکس هدف تخریبی ندارد؛ انجمن وردپرس سوال می پرسند و پاسخ داده می گردد، هدف انجام کار است و خواهش می کنیم همه آرامش خود را در خصوص این موضوع حفظ نمایند.

وی خطاب به مسئولان شهرداری نیز گفت: شهرداری نظرش را در خصوص تک تک این املاک به شورا اعلام کند که کدام را می خواهند پس بگیرند و کدام را نه؛ تا شورا راحت تر در این مورد تصمیم گیری کند.

بودجه 1400 شهرداری مانند سال جاری خواهد بود

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: نزدیک به دریافت لایحه بودجه شهرداری سال 1400 هستیم و پیشنهادات زیادی در صحن امروز مطرح شد و دیگر این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق نرفت.

وی ادامه داد: عمده پیشنهادات اعضا در زمینه اجتماعی و یاری به افرادی بود که از کرونا آسیب دیده اند.

به گفته هاشمی، بودجه 1400 شهرداری تهران تا 30 دی ماه قرار است به شورا برسد و میزان بودجه به نظرم سال آینده اضافه نمی گردد و تقریباً ثابت خواهد بود.

وی همچنین به صحبت های معاون مالی رییس جمهوری اشاره و افزود: به گفته وی قرار است پنج هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی کشور خریداری گردد که این اقدامی شایسته است اما با توجه به اینکه تعداد زیادی مصوبه داشتیم که تا کنون اجرایی نشده، الان همه فکر می نمایند این مصوبه هم از این نوع است.

هاشمی تاکید نمود: به نظرم این مصوبه نسبت به قبلی ها محکم تر است چراکه آنطور که پیداست قرار است از بودجه های ریالی تامین گردد و در این صورت شهردار و معاونش همین امروز وارد قرارداد جدید با شرکت های خودرو سازی شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هاشمی: بلندمرتبه&zwnjسازی در منطقه جماران تهران انجام نمی&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هاشمی: بلندمرتبه&zwnjسازی در منطقه جماران تهران انجام نمی&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید