خبرنگاران مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمان در 60 رشته عضو می پذیرد

به گزارش انجمن وردپرس، کرمان - خبرنگاران - رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان از جذب کارشناس رسمی در 60 رشته تخصصی در سال 99 خبر داد.

خبرنگاران مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمان در 60 رشته عضو می پذیرد

ماشاالله ایرانمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انجمن وردپرس افزود: فرایند ثبت نام آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری از 13 تا 23 اسفند به مدت 10 روز در سایت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به نشانی www.judiciarybar.ir یا سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

وی ادامه داد: لازم به توضیح است آزمون سال آینده دارای تنوع رشته ای بسکمک است و در 60 رشته تخصصی که تقریبا بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی دارای سابقه در رشته های مندرج در دفترچه مذکور رو شامل خواهد شد و این امر فرصت مناسبی است تا افراد دارای تجربه و تخصص در این آزمون شرکت کرده و پس از طی کردن مراحل آن که در دفترچه کاملا توضیح داده شده به کسوت کارشناسی درآیند.

وی به زمان راه اندازی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این مرکز مطابق قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1380 تأسیس شد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: تأسیس مرکز وکلا در شرایطی رخ داد که حجم بالایی از پرونده های حقوقی و کیفری در محاکم قوه قضاییه وی هم مانده بود و انحصار خدمات وکالت و مشاوره حقوقی، تعداد اندک وکلا، حق الوکاله های بالا و ناتوانای عموم مردم در استفاده از خدمات وکلا، عدم تناسب میان تعداد کارشناسان رسمی و حجم کارهای مربوطه از جمله ویژگی هایی بود که در هنگام تأسیس مرکز برجسته شده بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حجم بالایی از دانش آموختگان گرایش های مختلف حقوق در سطوح گوناگون آمادگی پاسخ به نیاز کشور را داشته اما بستری برای ارائه خدمات آنها وجود نداشت لذا در چنین شرایطی، قوه قضائیه اجازه پیدا کرد نسبت به تائید صلاحیت دانش آموختگان رشته حقوق و ایجاد موسسات حقوقی و نیز سایر رشته های کارشناسی اقدام کند و سنگ بنای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده در قانون مذکور نهاده شد.

ایرانمنش تاکید کرد: این مرکز که بر اساس آیین نامه های مصوب رئیس قوه قضاییه در حوزه ارائه خدمات مشاوره حقوقی و وکالت فعالیت می کند، به موجب قانون حمایت خانواده و آیین نامه آن صلاحیت گسترده تری در حوزه مشاوره خانواده پیدا کرد و در طول سال ها فعالیت مرکز، وکلا و کارشناسان بسکمک مشغول به فعالیت شدند و خدمات گسترده ای از این طریق به مردم ارائه شد.

وی گفت: ارائه خدمات معاضدتی به بخش عظیمی از مردم، نقش آفرینی در حمایت از حقوق مردم در دعاوی مختلف، کاهش تعرفه های وکالت و نیز اشتغال جمع زیادی از دانش آموختگان رشته های مختلف بویژه حقوق بخشی از خدمات این مرکز است که در راستای تسهیل دستیابی عامه مردم به خدمات حقوقی و قضائی و تحقق اصول 35 و 156 قانون اساسی صورت می گیرد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: این مرکز زیر مجموعه مرکز وکلا, کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه از سال 88 فعالیت خود را در این استان آغاز کرد و اکنون با بیش از 300 کارشناس و کارآموز کارشناسی در رشته های مختلف به عنوان یار و کمک به دستگاه قضا و جامعه مشغول فعالیت است.

ایرانمنش افزود: کارشناس به معنای دانای کار و فردی است که به اموری تسلط دارد و در واقع فردی است که در یک علم یا فن دارای تخصص است.

وی تاکید کرد: کارشناس رسمی یعنی فردی که به طور رسمی و قانونی درباره یک موضوع تخصصی نظر می دهد و آن را بررسی می کند و فردی است که به طور رسمی در دادگستری درباره یک موضوع اعلام نظر می کند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان ادامه داد: در واقع کارشناس رسمی دادگستری به واسطه تحصیلات یا تجربه خودش در یک حرفه یا علم به اندازه ای تبحر دارد که نظر او ملاک رای قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برای مثال زمانی قاضی می خواهد ابهامی را در یک موضوع تخصصی مشخص کند آن را به کارشناس مربوطه ارجاع می دهد و ارجاع به کارشناسی یکی از ادله اثبات دعوی است که یا به درخواست خود قاضی یا به درخواست طرفین دعوی از آن استفاده می شود.

ایرانمنش گفت: کارشناسان رسمی دادگستری علاوه بر اینکه در یک زمینه دارای تخصص هستند در رشته مربوط به خودشان دارای پروانه کارشناسی رسمی هستند که بعد از قبولی از آزمون ها و مراحل مختلف به آن دست می یابند و در واقع باید اینطور گفت که کارشناسی رسمی دادگستری یک شغل نیست بلکه اعتباری است که به افراد متخصص داده می شود تا در مواقع ضرورت از تخصص شان استفاده شود.

وی افزود: لذا از علاقمندان واجد شرایط دعوت می کنیم نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند تا مرکز بتواند با جذب افراد شایسته و نخبه خدمات کارشناسی را در سطح جامعه بیش از پیش گسترش دهد.

وی از زحمات و تلاش های رییس مرکز وکلا,کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه تقدیر کرد و گفت: وی با نگاه نو به نیازهای امروز جامعه در راه رسیدن مردم به خدمات تخصصی و قضایی اقدامات موثری برداشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمان در 60 رشته عضو می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمان در 60 رشته عضو می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید