تفاوت میان کاغذدیواری و رنگ

به گزارش انجمن وردپرس، دیوارهای خانه شما این مزیت را دارند که با یاری رنگ یا کاغذ دیواری فضای شما را تغییر داده و دگرگون نمایند. یک اتاق دراماتیک را می توان بلافاصله با استفاده از رنگ کم رنگ روشن، نرم و مطبوع ساخت. در حالی که اتاقی که بیش از حد بزرگ به نظر می رسد، می توانید بلافاصله با کاغذ دیواری تیره تر، آن را کوچک تر نشان دهید.

تفاوت میان کاغذدیواری و رنگ

به گزارش انجمن وردپرس، بنابر اعلام پالاز آنلاین، در سایت پالاز آنلاین می توانید انواع طرح ها و رنگ های کاغذدیواری را مشاهده کنید. استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری مزایا و معایبی دارد. در ادامه به تفاوت های کاغذدیواری و رنگ دیوار می پردازیم.

فاکتورهای کلیدی که باید هنگام تصمیم گیری بین رنگ و کاغذ دیواری در نظر بگیرید.

کاغذ دیواری:

یکی از مزایای مهم کاغذدیواری، قابل شستشو بودن آن ها می باشد و بعلاوه نصب آسان آن. برای نصب کاغذدیواری احتیاجی ندارید که کل وسایل خود را جابه جا کنید و دوباره بچینید.

رنگ:

در صورت کثیف یا خراشیده شدن دیوار رنگ شده، باید آن قسمت را مجددا تعمیر کنید. بعلاوه بوی نامطبوع رنگ باعث ایجاد آلرژی در افراد خواهد شد و برای رنگ آمیزی دیوارهای منزل باید تمام وسایل خود را جمع نموده و سپس آغاز به کار کنید.

انتخاب و دوام

هم رنگ و هم کاغذ دیواری در انواع و رنگ های نامحدود موجود است. رنگ ها در جلاها و براقیت های مختلف وجود دارند، در حالی که کاغذ دیواری در سطوح کاغذی و وینیل برای ماندگاری و تنوع ظاهری ارائه می گردد. سبک زندگی خانواده شما می تواند تفاوت قابل توجهی در انتخاب شما ایجاد کند.

کاغذ دیواری:

مزایا: بسیار بادوام است و در برابر شیطنت های بچه ها مقاوم است. بعلاوه بسیاری از انواع آن قابل شستشو هستند.

معایب: از آنجایی که کاغذ دیواری با چسب نصب می گردد، در حمام ها و آشپزخانه ها به علت وجود رطوبت بالا ممکن است باعث جدا شدن کاغذ دیواری از دیوار گردد.

رنگ:

مزایا: بسته به رنگ براق/فینیش گزینه خوبی برای مناطقی است که احتیاج به کاربرد مقرون به صرفه و آسان دارند. رنگ های نیمه براق تا براق بسیار بادوام هستند و معمولاً برای تزئینات، درهای بیرونی و غیره استفاده می شوند.

معایب: هنگامی که دیوارها آسیب می بینند، خراشیده می شوند یا ضربه می خورند، رنگ می تواند خرد گردد و تعمیر و رنگ آمیزی مجدد لازم است.

هزینه

کاغذ دیواری و رنگ می توانند از قیمت پایین تا رده بالای طیف هزینه متغیر باشند. کاغذ دیواری به طور میانه برای خرید رول ها، لوازم و نصب آن گران تر است. رنگ به طور میانه مقرون به صرفه تر است و به لوازم بسیار کمی احتیاج دارد و یک نقاش حرفه ای می تواند آن را اعمال کند. گفتنی است که کاغذ دیواری مقرون به صرفه قیمت را می توان خریداری کرد و اگر خودتان این کار را انجام دهید می توانید هزینه های نصب را کاهش دهید. به طور مشابه در خصوص رنگ، رنگ های مصنوعی می توانند از قیمت گران تا پایین ترین قیمت عرضه شوند.

ترکیبی از هر دو:

بسیاری از طراحان داخلی از ترکیب هر دو در منازل استفاده می نمایند، که بسیار جلوه زیبایی را نیز به محیط می بخشد. بعنوان مثال در بسیاری از خانه ها یک دیوار انتخاب شده و کاغذدیواری می گردد و مابقی دیوارها با توجه به طرح و رنگ کاغذیواری نصب شده، رنگ آمیزی خواهند شد.

دنیای شگفت انگیز تزئینات دیواری وسیع و قابل تنظیم است. چه کاغذ دیواری انتخاب کنید و چه رنگ، هر کدام رنگ و شخصیت لطیف یا جسورانه به خانه شما می بخشند. انتخاب هر یک از آن ها بستگی به سلیقه، زمان و بودجه شما دارد. این گزینه با شماست و به همین علت است که طراحی دکوراسیون خانه بسیار هیجان انگیز است!

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تفاوت میان کاغذدیواری و رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت میان کاغذدیواری و رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید