تشکل ها، بازوی فکری اتاق و محل تبدیل ایده به کالا و خدمات هستند

به گزارش انجمن وردپرس، اولین گردهمایی آنالیز چگونگی تشکیل انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و هیدروکربن استان مرکزی برگزار گردید. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در این جلسه نقش و صندلی انجمن ها و تشکل ها در پیشبرد اهداف اتاق را تأثیرگذار بیان کرد.

تشکل ها، بازوی فکری اتاق و محل تبدیل ایده به کالا و خدمات هستند

ناصر بیکی با بیان اینکه امروز ضرورت همفکری و هم اندیشی و تفکر جمعی بر فعالان مالی و صنعتی پوشیده نیست، اضافه نمود: اتاق نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی با تکیه بر مشورت پذیری و همفکری، تشکل ها را بازوی اصلی خود می داند.

بیکی، شکل گیری انجمن های تخصصی و بهره مندی از ظرفیت فکری اعضا را از افتخارات اتاق دانست و توضیح داد: اتاق در سنوات دور گذشته فقط محلی برای صدور کارت بازرگانی صنعتگران بود اما امروز رسالت ها و مسئولیت های آن وسعت زیادی یافته و با رویکرد حمایتی به عنوان پل ارتباطی تسهیل گر روابط بخش خصوصی و حاکمیت است و از حقوق این بخش دفاع می نماید.

رئیس اتاق اراک با اشاره به تحولاتی که طی ادوار گذشته تا به امروز در مجلس بخش خصوصی اتفاق افتاده است اظهار داشت: ما زمانی می توانیم پویاتر عمل کنیم که در هنگام تصمیم گیری قانون گذاران اظهارنظر نموده و به صورت جدی مشارکت و تحقق قوانین را پیگیری کنیم.

وی شرح داد: همه این اتفاقات در سایه تشکیل انجمن های تخصصی و کارشناسی در اتاق میسر می گردد.

بیکی گفت: یکی از چالش های موجود در کشور ما این است که آن قدر درگیر مسائل خرد و کلان هستیم که گام اول شکل گیری تشکل ها با هدف برطرف مسائل بخش خصوصی و مدیریت بحران برداشته می گردد، درحالی که کشورهای پیشرفته با برنامه ها و نگرش ارتقا و توسعه به ایجاد انجمن ها می اندیشند.

رئیس اتاق اراک در انتها تأکید کرد: بی تردید با توانمندی های فکری که از فعالان مالی و صنعتی استان سراغ داریم، واضح است که در ارتباطات بین المللی، صادرات و ... تجربیات خوبی دارند و اگر این تجربه ها در کنار یکدیگر جمع شوند و اتاق بازرگانی نیز زمینه های برگزاری نمایشگاه های داخلی، حضور در نمایشگاه های خارجی، شناخت بازارهای هدف و سلیقه های مشتریان خارجی و... را مهیا سازد می توان منظره روشنی را در بهبود و توسعه روابط خارجی بخش خصوصی ترسیم کرد.

آینده روشن واحدهای صنعتی فعال در زمینه مواد شیمیایی و هیدروکربن ها

رئیس کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اراک نیز در این نشست گفت: در راستای رسالت کمیسیون تشکل های اتاق که تشکیل انجمن های از فعالان مالی در رشته های مختلف است، تأسیس انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و هیدروکربن ها در اتاق بازرگانی اراک انجام شد.

حمیدرضا مهدی نیا در حاشیه تشکیل این انجمن گفت: استان مرکزی به لحاظ بهره مندی از وجود واحدهای فعال در این زمینه به لحاظ کمی و کیفی در موقعیت قابل توجهی واقع شده است و همین امر تشکیل انجمنی با همین نام در اتاق اراک را ضروری ساخت.

وی اضافه نمود: جلسه ای با همین منظور با حضور 27 فعال صنعتی مرتبط تشکیل شد و شرحاتی در مورد مأموریت و مسئولیت تشکل ها، حمایت کمیسیون از تشکل ها، نقش و تکلیف انجمن ها و تشکل ها در پیشبرد اهداف و توسعه فعالیت ها و ارتقای صندلی آنان ارائه شد.

مهدی نیا توضیح داد: به همین دلیل هیاتی هفت نفره به عنوان هیات مؤسس جهت تدوین اساسنامه و پیگیری امور اداری، تشکیل پرونده ها و نهایتاً دنبال کردن فرایند برگزاری مجمع عمومی تا دریافت مجوز از اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد.

وی تأکید کرد: نظر به تعداد بالای واحدهای صنعتی فعال در زمینه مواد شیمیایی و هیدروکربن ها در استان که بیش از 90 درصد آنان نیز صادرکننده هستند، امید می رود این انجمن به زودی در زمره برترین انجمن های استان مرکزی و ایران جای گیرد.

لازم به ذکر است اولین گردهمایی آنالیز چگونگی تشکیل انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و هیدروکربن استان مرکزی با دستور کارهای آشنایی با کمیسیون تشکل ها و پتانسیل های موجود در حوزه تشکیل در اتاق اراک، تعامل و استفاده از نظرات فعالین حوزه مواد شیمیایی و هیدروکربن در استان مرکزی، معرفی نماینده جهت پیگیری تشکیل و ثبت انجمن در اتاق برگزار گردید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تشکل ها، بازوی فکری اتاق و محل تبدیل ایده به کالا و خدمات هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل ها، بازوی فکری اتاق و محل تبدیل ایده به کالا و خدمات هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید