تحلیلگر آمریکایی: سیاسیون افغان جبهه واحدی برای گفت وگوهای صلح ندارند

به گزارش انجمن وردپرس، پژوهشگر ارشد اندیشکده ویلسون گفت که سیاسیون افغان بر روی آغاز گفت وگوهای بین الافغانی اجماع ندارند و مسئله آزادی زندانیان نشان خواهد داد که برای آغاز این مذاکرات چقدر پتانسیل وجود دارد.

تحلیلگر آمریکایی: سیاسیون افغان جبهه واحدی برای گفت وگوهای صلح ندارند

به گزارش دفتر منطقه ای انجمن وردپرس، مایکل کوگلمن پژوهشگر ارشد اندیشکده ویلسون گفت که اگر اشرف غنی 5 هزار زندانی طالبان را به یک باره آزاد کند مهمترین اهرم فشارش در مذاکرات با طالبان را از دست خواهد داد.

وی به الجزیره گفت که باتوجه به موضع ضعیف کابل بر سر میز مذاکرات نمی توان غنی را به اتخاذ رویکرد آزادی تدریجی و مشروط زندانیان طالبان سرزنش کرد.

کوگلمن اظهارداشت، برای واشنگتن گزینه آزادی یک باره همه زندانیان ممکن است تدبیری قدرتمند برای اعتمادسازی بنظر برسد اما برای کابل این بدترین گزینه ممکن می باشد و غنی در حال حاضر برای یافتن راه هایی جهت تقویت قدرت چانه زنی اش در مذاکرات بین الافغانی تلاش می کند.

این پژوهشگر آمریکایی با اشاره به بحران کنونی سیاسی افغانستان نیز گفت: نزاع درباره آزادی زندانیان تازه ترین یادآور این مسئله است که آغاز گفت وگوهای بین الافغانی چقدر سخت خواهد بود.

وی افزود: قبلاً نگرانی های بسیار جدی وجود داشته است که آیا یک سیاسیون چندپارچه افغانستان قادر به ایجاد جبهه مشترک در مذاکرات خواهد بود و یا اینکه آیا طالبان واقعاً به مذاکرات صلح علاقه دارند یا خیر.

کوگلمن ادامه داد: مسئله آزادی زندانیان چالش های پیش روی را تقویت می کند و توانایی دو طرف برای حل و فصل آن آزمایشی برای آن است که چقدر پتانسیل برای گفت وگوهای بین الافغانی وجود دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تحلیلگر آمریکایی: سیاسیون افغان جبهه واحدی برای گفت وگوهای صلح ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر آمریکایی: سیاسیون افغان جبهه واحدی برای گفت وگوهای صلح ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید