بیشترین سهمیه حج به کدام کشور رسید؟

به گزارش انجمن وردپرس، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست آمده، این سوال مطرح می گردد که بیشترین سهمیه حج به کدام کشور رسید؟

بیشترین سهمیه حج به کدام کشور رسید؟

براساس اعلام وزارت عمره و حج عربستان، مقدار سهمیه کشورهای مختلف برای حضور در مراسم حج 2022 اعلام شد و کشور اندونزی با 100 هزار و 51 نفر، بالاترین سهمیه حج تمتع را به خود اختصاص داد و پس از آن، پاکستان با 81 هزار و 132 نفر و هند با 79 هزار و 232 زائر بیشترین حضور را در حج سال جاری خواهند داشت.

بریتانیا با 12,384 زائر، آمریکا با 9,504 زائر و فرانسه با 9,268 زائر در مراسم حج سال جاری شرکت خواهند کرد.

سازمان حج و زیارت ایران نیز اعلام نمود که سال جاری با 39 هزار و 635 نفر در حج شرکت خواهد نمود.

براساس اعلام پیشین مقامات سعودی، سال جاری در مجموع یک میلیون نفر راهی مراسم حج خواهند شد که از این میان 85 درصد سهمیه حج (850 هزار نفر) به زائران خارجی اختصاص یافته است.

وزارت حج و عمره عربستان بعلاوه اعلام نمود حفظ امنیت زائران حج و بعلاوه زائران مسجدالنبی برای دولت عربستان از اهمیت بالایی برخوردار است و این کشور می خواهد به حداکثر زائران فرصت انجام حج از سراسر دنیا را بدهد.

درخواست برای انجام حج برای افراد زیر 65 سال که واکسن کووید-19 مورد تایید وزارت بهداشت عربستان سعودی را دریافت نموده اند، آزاد خواهد بود. زائرانی که از خارج از عربستان می آیند نیز موظفند غیر از گواهی معتبر واکسن، آزمایش PCR منفی را که در عرض 72 ساعت قبل از زمان عزیمت به این کشور گرفته شده است، ارائه دهند.

بعلاوه مقامات سعودی از همه زائران درخواست نموده اند پروتکل های بهداشتی را رعایت نموده و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی خود در حین انجام مناسک حج رعایت نمایند.

در سال 2020، عربستان مرزهای خود را برای مهار شیوع کووید-19 بست و حج تنها به 1000 زائر داخلی محدود شد. سال گذشته وزارت حج اعلام نمود که فقط ساکنان و شهروندان مجاز به انجام حج هستند که شمار آنها به علت تهدید سلامتی ناشی از همه گیری کووید-19 به 60 هزار نفر محدود شد.

مراسم حج بطور معمول میزبان حدود دو میلیون مسلمان است و سالانه 12 میلیارد دلار برای عربستان سعودی عایدی دارد. مراسم حج سال جاری قرار است از 16 تا 21 تیر برگزار گردد.

منبع: همگردی

به "بیشترین سهمیه حج به کدام کشور رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین سهمیه حج به کدام کشور رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید