بهره برداری از 1000 طرح تولید محصولات گلخانه ای و آغاز عملیات اجرایی 3 هزار گلخانه برکت

به گزارش انجمن وردپرس، خبرگزاری خبرنگاران- آیین بهره برداری از یک هزار طرح تولید محصولات گلخانه ای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و عملیات اجرایی 3 هزار گلخانه در کشور آغاز شد.

بهره برداری از 1000 طرح تولید محصولات گلخانه ای و آغاز عملیات اجرایی 3 هزار گلخانه برکت

به گزارش خبرگزاری انجمن وردپرس، مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم که در منطقه خرماکلای مازندران برگزار شد، حجم سرمایه گذاری کل برای بهره برداری از یک هزار طرح تولید محصولات گلخانه ای را یک هزار و 350 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت این طرح ها در 177 شهرستان، 260 پخش و 485 روستای 30 استان کشور و در قالب مدل اشتغال زایی اجتماع محور راه اندازی شده و ایجاد فرصت های شغلی برای سه هزار نفر را به دنبال داشته است.

امیرحسین مدنی افزود: 15 هکتار از اراضی کشور به ایجاد فضای گلخانه برای عملیاتی کردن این یک هزار طرح اختصاص پیدا کرده است. وی با اشاره به توجه بنیاد برکت بر تنوع بخشی به اقتصاد روستایی گفت: صاحبان 54 درصد طرح های مذکور را مردان تشکیل می دهند و کارآفرینان زن نیز سهم 46 درصدی از این طرح ها دارند. مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: استان های مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین سهم را از طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت در رسته گلخانه به خود اختصاص داده اند.

مدنی توسعه کشت گلخانه ای با هدف ارتقای بهره وری و اشتغال زایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای سال 1400 نیز ایجاد 3 هزار طرح تولید محصولات گلخانه ای با 4 هزار میلیارد ریال اعتبار را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: ایجاد این 3 هزار طرح جدید علاوه بر احیای 50 هکتار از فضای گلخانه ای کشور، زمینه اشتغال برای 9 هزار نفر را نیز فراهم خواهد آورد.

گفتنی است، در این مراسم و از طریق ارتباط ویدیویی با سه استان اصفهان، ایلام و تهران تعدادی از طرح های تولید محصولات گلخانه ای برکت در این استان ها به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بهره برداری از 1000 طرح تولید محصولات گلخانه ای و آغاز عملیات اجرایی 3 هزار گلخانه برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 1000 طرح تولید محصولات گلخانه ای و آغاز عملیات اجرایی 3 هزار گلخانه برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید