امضا تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی سمنان و کانون جواهرات ایران

به گزارش انجمن وردپرس، حسین خواجه بیدختی در حاشیه امضا تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی سمنان و کانون جواهرات ایران در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این تفاهم نامه با هدف بهره گیری از توان کانون هماهنگی، دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران برای استفاده از تکنولوژی های نوین در آموزش و ترویج و توسعه طراحی و تراش گوهرها در استان سمنان بسته شده است.

امضا تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی سمنان و کانون جواهرات ایران

وی با بیان اینکه فراگیر شدن این هنر، صنعت، اشتغالزایی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است، اضافه کرد: کانون هماهنگی، دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران، نماینده انحصاری شرکت گلوبال کانادا در ایران است و رئیس این کانون نقش مهمی در ترویج و آموزش هنر گوهر تراشی در کشور، ثبت شهر جهانی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ... داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای توان بالایی در زمینه گوهر سنگ ها به خصوص در طرود شاهرود، معادن فیروزه دامغان و ... است، گفت: از دو سال گذشته تا کنون، در شاخه کار و دانش در شهرستان دامغان و در مقطع دیپلم دروس مرتبط با تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی آموزش داده می گردد.

خواجه بیدختی اضافه کرد: ایجاد فضای تخصصی و مناسب کسب و کار در توسعه علوم گوهر سنگ، برگزاری همایش و ورکشاپ های تخصصی در زمینه جواهرات و گوهر سنگ ها، برگزاری دوره های آموزشی علمی، راه اندازی نمایندگی کانون در استان، حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از روش های انگیزشی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم جواهرات و گوهر سنگ ها از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه یکی از صنایع دستی تزیینی- کاربردی ایران تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است، اظهار داشت: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به سنگ هایی از قبیل زمرد، آماتیس، عقیق، فیروزه، یشم و ... اطلاق می گردد که در ایران به وفور یافت می گردد و پس از تراش و نشاندن آن در رکابی از طلا یا نقره دارای ارزش اضافه کرده بیشتری می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امضا تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی سمنان و کانون جواهرات ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضا تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی سمنان و کانون جواهرات ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید