آماده مذاکره با آمریکا در مورد پیمان نفتا هستیم

به گزارش انجمن وردپرس به نقل از اسپوتنیک، مقام های مکزیک از آمادگی خود برای مذاکره با واشنگتن در مورد پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) خبر دادند.

آماده مذاکره با آمریکا در مورد پیمان نفتا هستیم

نورما پنسادو، سفیر مکزیک در روسیه در مصاحبه اختصاصی خود با اسپوتنیک ضمن اعلام این مطلب تاکید نمود که توافق با آمریکا باید به گونه ای باشد که هر دو طرف از آن سود ببرند.

پنسادو گفت: نفتا توافقی است که بین سه کشور (آمریکا، کانادا و مکزیک) حاصل شد و برای هر سه کشور سودمند است... مکزیک آماده است تا گفتگوهایی که می تواند منجر به حصول یک توافق متوازن و عادلانه (میان آمریکا و مکزیک) منجر گردد انجام دهد. ما مشتاق توافقی هستیم که برای مکزیک سودمند باشد.

وی اضافه نمود: برای ما بسیار مهم است که این (توافق) همین سال جاری انجام گردد. چراکه انتخابات کنگره آمریکا و ریاست جمهوری مکزیک در راه هستند.

سفیر مکزیک در روسیه همچنین تاکید نمود علیرغم جدیت و شوقی که کشورش برای هرچه به نتیجه رسیدن سریعتر این توافق دارد، اما حاضر به فدا کردن نتیجه برای زمان نیست.

وی همچنین اقتصاد دو کشور مکزیک و آمریکا را وابسته به یکدیگر دانست و گفت اگر مسئله ای برای اقتصاد هر یک از دو کشور پیش آید، دیگری نیز متضرر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آماده مذاکره با آمریکا در مورد پیمان نفتا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده مذاکره با آمریکا در مورد پیمان نفتا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید