6 روغن گیاهی شگفت انگیز برای کاهش علائم آرتریت روماتوئید (رماتیسم مفصلی)

به گزارش انجمن وردپرس، آرتریت روماتوئید(RA) یا روماتیسم مفصلی، عارضه ای است که در بسیاری از افراد مخصوصا سالمندان بوجود می آید و می تواند باعث التهابات مزمن و درد مفاصل گردد. بسیاری از مردم از بعضی روغن های گیاهی برای درمان و کاهش درد و علائم این بیماری استفاده می نمایند. اما آیا واقعا این روغن ها کارساز هستند؟

6 روغن گیاهی شگفت انگیز برای کاهش علائم آرتریت روماتوئید (رماتیسم مفصلی)

روغن های طبیعی از اسانس مایع گیاهان ساخته شده اند. این اسانس ها، در واقع ترکیباتی هستند که به یک گیاه طعم و بوی منحصر به فرد خودش را می دهد. معمولا این روغن ها به وسیله فشار بالا یا بخار از برگ یا ریشه گیاه استخراج می گردد.

توجه داشته باشید که روغن ها نمی توانند این بیماری را کاملا رفع و درمان نمایند، ولی شواهد نشان می دهند که این روغن ها می توانند علائم اصلی آرتریت روماتئید به خصوص التهابات شدید، تورم، سفتی و درد را از بین ببرد. پس بهتر است که استفاده از روغن ها همراه با درمان های اصلی مانند آروتراپی باشد.

همراه ما باشید تا با اثربخش ترین روغن های طبیعی برای کاهش علائم بیماری RA، بیشتر آشنا شوید.

1- روغن اکالیپتوس

چندین ترکیب در اکالیپتوس می تواند التهاب، تورم و درد را کاهش دهند.

در یک آزمایش در سال 2013 که شامل افرادی بودند که جراحی کامل زانو انجام داده بودند، معین شد درد و بعلاوه فشار خون افرادی که تنها روغن اکالیپتوس را در فواصل 30 دقیقه ای برای مدت 3 روز استنشاق نموده بودند، کاهش یافت.

بیشتر محققان پیشنهاد می نمایند که روغن اکالیپتوس را یا به صورت مستقیم بو کنیم یا چند قطره از آن را در حمام آب گرم خود بریزیم. خوشبختانه این روغن در بیشتر فروشگاه و عطاری ها یافت می گردد.

2- روغن کُندر

طبیبان طب سنتی از هزاران سال پیش روغن کندر را برای درمان بسیاری از ناراحتی ها از جمله درد ها و التهاب های مزمن به کار می بردند.

اسید های موجود در کندر دارای خواص ضد التهابی و ضد درد هستند که می توانند واکنش های خودایمنی بدن را کاهش دهند و از آسیب های غضروف ها جلوگیری نمایند.

این ماده خوش عطر و طعم به آسانی در عطاری ها یافت می گردد. بعلاوه می توان از کپسول آن نیز استفاده کرد که حاوی 60 درصد اسید بوسولیک است و می توان روزانه یک عدد با دوز 300 -400 میلی گرم میل کرد.

3- اسطوخدوس

سال های درازی است که از اسطوخدوس برای کاهش درد، اضطراب و افسردگی استفاده می گردد. از این روغن می توان به صورت استنشاقی، موضعی یا اضافه نمودن به آب حمام استفاده کرد.

در یک مطالعه در سال 2016، از ترکیب 5 درصد روغن اسطوخدوس در روغن بادام شیرین بر روی افرادی که دچار استئوآرتریت زانو بودند، استفاده شد.

افرادی که در طول یک دوره 3 هفته ای، 9 بار میزان 5 میلی لیتر از این مخلوط را بر روی زانوهای خود می گذاشتند و ماساژ می دادند شاهد کاهش درد پس از هفته اول بودند.

این روغن را بعلاوه می توان از عطاری ها و داروخانه ها تهیه کرد.

4- روغن زنجبیل

زنجبیل از مدت های زیادی برای افراد دچار التهابات مزمن و درد پیشنهاد شده است. به راحتی می توان آن را به غذا اضافه نمود یا به صورت قرص میل کرد.

مواد موجود در زنجبیل زمانی که هضم شوند به سرعت به یک گروه قوی از ترکیبات ضد التهابی تبدیل می شوند که به آن gingerols گفته می گردد.

5- روغن زردچوبه

ماده فعال در زردچوبه (کورکومین) دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به بهبود گردش خون یاری کند. بعلاوه آنالیز های منتشر شده در سال 2016 نشان می دهند که عصاره زردچوبه علائم آرتریت را کاهش می دهد.

6- روغن ریحان

ریحان حاوی طیف وسیعی از ترکیبات درمانی بالقوه است. یکی از خواص آن کاهش خطر آسیب های غضروفی است. این روغن حاوی سینئول و لینالول است. سینئول دارای خواص ضد التهابی است و لینالول ترکیبی است که نشان داده است می تواند تورم ها را کاهش دهد.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "6 روغن گیاهی شگفت انگیز برای کاهش علائم آرتریت روماتوئید (رماتیسم مفصلی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روغن گیاهی شگفت انگیز برای کاهش علائم آرتریت روماتوئید (رماتیسم مفصلی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید