گرگان قطب مزارع گردشگری می گردد

به گزارش انجمن وردپرس، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان در حاشیه بازدید از مزارع گردشگری شهرستان با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه گردشگری کشاورزی، گفت: شهرستان گرگان می تواند به عنوان قطب گردشگری کشاورزی معرفی گردد.

گرگان قطب مزارع گردشگری می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، رحمان فرمانی روز سه شنبه 25 آبان ماه 1400 بابیان این مطلب گفت: امروزه گردشگری کشاورزی یکی از شاخه های پرطرفدار در حوزه گردشگری است که با توجه به سبک زندگی پرمشغله امروزی می تواند زمینه آرامش خانواده را فراهم آورد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های غنی گرگان در ایجاد مزارع گردشگری، اولین مزرعه گردشگری کشاورزی کشور در این شهرستان افتتاح شد که موجب توجه سرمایه گذاران و رونق این حوزه در شهرستان شد.

او اعلام کرد: در حال حاضر 5 مزرعه گردشگری دارای مجوز در شهرستان گرگان در حال ارائه خدمات به گردشگران است.

فرمانی گفت: گردشگران و علاقه مندان می توانند در مزارع گردشگری تجربه های دل نشین ازجمله حضور در باغ میوه، زمین های کشاورزی، برداشت محصول، غذاهای بومی و سنتی و… را تجربه نمایند.

او با اشاره به این که تعداد زیادی متقاضی گردشگری کشاورزی در گرگان در حال پیگیری دریافت مجوزهای لازم هستند، توضیح داد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان از علاقه مندان به فعالیت در این حوزه حمایت می نماید و سرمایه گذاران در گردشگری کشاورزی می توانند برای دریافت مشاوره به کارشناسان گردشگری این اداره مراجعه نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان یادآور شد: یکی از الزامات اولیه برای درخواست مزرعه گردشگری، متراژ حداقل 5 هزار مترمربع برای فعالیت باغی و متراژ حداقل 10 هزار مترمربع برای زمین زراعی است.

منبع: توریسم آنلاین

به "گرگان قطب مزارع گردشگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرگان قطب مزارع گردشگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید