کشف و ضبط محموله بزرگ عاج فیل در سنگاپور

به گزارش انجمن وردپرس، مقامات سنگاپور از کشف و ضبط محموله 8.8 تُنی عاج فیل در این شهر خبر داده اند.

کشف و ضبط محموله بزرگ عاج فیل در سنگاپور

به گزارش انجمن وردپرس، این محموله قاچاق عاج به ارزش 12.9 میلیون دلار از حدود 300 راس فیل آفریقایی گرفته شده و به وسیله سنگاپور از جمهوری کنگو به سمت ویتنام در حال ارسال بوده است.

این محموله هم چنین شامل سومین محموله بزرگ سال جاری فلس پانگولین در سنگاپور و حاوی 11.9 تن فلس پانگولین بوده که به کشتار نزدیک به 2000 پانگولین انجامیده و به ارزش حدود 35.7 میلیون دلار برآورد شده است.

پانگولین نوعی مورچه خوار پولک دار و یکی از پستانداران پرطرفدار در بین قاچاقچیان حیوانات در دنیا است. گوشت این جانور در چین و ویتنام بسیار پرطرفدار بوده و از فلس های آن در طب سنتی چینی استفاده می گردد، هر چند که خواص آن در جامعه پزشکی همواره مورد بحث بوده است.

مقامات سنگاپور اعلام نموده اند این محموله ضبط شده عاج فیل و فلس پانگولین به منظور جلوگیری از بازگشت آن ها به بازار نابود خواهد شد.

قاچاق این محموله مدت کوتاهی پس از کشف و ضبط محموله 9.1 تنی در ویتنام انجام شده که طبق اعلام یک سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی، بزرگ ترین محموله قاچاق حیات وحش دنیا بوده است.

در ماه های اخیر محموله های قاچاق حیات وحش متعددی از جمله شاخ کرگدن ها در سنگاپور، هنگ کنگ و ویتنام کشف و ضبط شده است.

طبق اعلام مقامات صندوق دنیای حیات وحش (WWF) سنگاپور به دلایلی از جمله ارتباط دنیای و هم چنین وجود یک بازار داخلی کوچک که در آن عاج های پیش از دهه 90 میلادی می توانند به صورت قانونی به فروش برسند، همواره در تجارت دنیای عاج نقش داشته است.

تداوم این قاچاق های در مقیاس بزرگ، سندی قوی از جرایم سازمان یافته در پس تجارت غیر قانونی حیات وحش است که به وسیله سنگاپور صورت می گیرد.

بنا بر گزارش رویترز، مقامات سنگاپور کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر جانوری و گیاهی حیات وحش (CITES) را به امضا رسانده و متعهد به کوشش دنیای برای جلوگیری از تجارت غیر قانونی حیات وحش شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشف و ضبط محموله بزرگ عاج فیل در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط محموله بزرگ عاج فیل در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید