پرتغالی ها چه غذاهایی می خورند؟

به گزارش انجمن وردپرس، خوشمزه ترین غذاهای پرتغال

غذاهای پرتغالی به خاطر مواد اولیه تازه ای که در آن ها به کار می رود، مقوی و خوشمزه اند. از کوهستان های شمال گرفته تا تپه ها و دشت های جنوب؛ همه نواحی پرتغال، غذاهای متنوع و خوشمزه مخصوص به خود را دارند. امروز سرآشپرهای خبره پرتغال در شهرهای معروف، غذاهای این کشور را به همه جهان معرفی می نمایند و باعث شده اند که خیلی ها این غذاهای خوشمزه را بشناسند و از طرفدارانش شوند. می خواهیم درباره برترین غذاهای پرتغال حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

پرتغالی ها چه غذاهایی می خورند؟

غذای Alheira

سوسیسی شبیه نعل اسب و البته با گوشت مرغ! الهیرا (alheira) نوع خاصی از سوسیس مرغ است و با تاریخچه مجذوب کنندهی که دارد، یکی از مقرون به صرفه ترین و متداول ترین غذاهای پرتغال به شمار می رود. وقتی گروهی از مهاجران در سال 1498 از پرتغال اخراج شدند، تعدادی از آن ها در منطقه کوهستانی شمال شرقی پرتغال پنهان شدند و برای اینکه وانمود نمایند رسم و رسومات خود را عوض نموده اند، سوسیسی را اختراع کردند که شبیه سوسیس های دیگر مردم پرتغال بود اما با مرغ درست شده بود.

این سوسیس را معمولا کبابی یا سرخ می نمایند و به همراه سبزیحات آب پز می خورند اما این روزها با محبوب شدن فست فودها معمولا در کنار این غذا، چیپس و نیمرو گذاشته می گردد. اگر در منوی رستوران ها در پی مقرون به صرفه ترین غذاها می گشت، این غذا می تواند گزینه ای مقرون به صرفه و در عین حال خوشمزه باشد. با این که این غذا اولین بار در شهر میراندلا اختراع شد اما امروزه در همه شهرهای این کشور محبوب است.

غذای Arroz de Tamboril

یک غذای دریایی که با داشتن میزان زیادی برنج کاملا سیر نماینده است. در این غذا، نوع خاصی از ماهی ها به کار می رود اما با این حال در رستوران های ساحلی پرتغال، انواع و اقسام این غذا را پیدا می کنید. برای درست کردن این غذا ترکیبی از سیر، گوجه فرنگی، نوع خاصی از سبزی، برنج و ماهی به مدت 4 تا 5 ساعت پخته می گردد.

ماهی Bacalhau

باز هم غذای دریایی و البته مناسبی! این غذا که درست کردن آن خیلی راحت است، مخصوص شب عید بوده و برای تهیه آن فقط کافیست که ماهی کاد را به همراه مواد دیگر سرخ کنید. این غذا بیشتر از اینکه یک غذای سنتی باشد، یک غذای ملی است و حتی لقب مخصوصی هم دارد: دوست با وفا! ماهی کاد، صدها دستور پخت مختلف دارد اما نوع محبوب و متداولش با پیاز، چیپس، زیتون، جعفری، تخم مرغ و البته ماهی کاد درست می گردد. شهر لیسبون یک رستوران به نام لارنتینا دارد که متخصص درست کردن ماهی کاد است و از سال 1976 تا به حال این غذای خوشمزه را درست می نماید.

غذای کالدیرادا | Caldeirada

پرتغالی ها غذاهای دریایی زیادی دارند که یکی از آن ها کالدیرادا است، غذایی که از ماهی، گوجه فرنگی، سیب زمینی و انواع سبزیجات درست می گردد. شهر آویرو که بین شهرهای پورتو و کویمبرا قرار گرفته است به داشتن مار ماهی معروف است، ماهی هایی که یا سرخ می شوند و یا در سوپ به کار می فرایند. ماهی گیران سواحل مورتوسا و توریرا در حومه شهر آویرو با ماهی های صید شده، سوپ ماهی درست می نمایند. سوپی که خیلی پرطرفدار است و در آن از طعم دهنده هایی مثل فلفل دلمه و زعفران استفاده شده است. در 8 کیلومتری شهر آویرو و در ساحل توریرا یک رستوران ساحلی معروف به نام باستوس هست که این غذا را به خوشمزه ترین حالت ممکن درست می نماید.

کاتاپرانا | Cataplana

کاتاپرانا، یک غذای دریایی و پرتغالی است که مخصوص جنوبی ترین بخش پرتغال یعنی منطقه الگاروه است. کاتاپرانا در واقع یک قابلمه و ظرف مسی است که مردم منطقه الگاروه از آن استفاده می نمایند و چون این غذا به طور سنتی در این ظرف پخته می شد برای همین به آن، کاتاپرانا می گویند. این غذا به همراه برنج و چیپس سرو می گردد و یکی از برترین جاهای پرتغال برای امتحان آن، دهکده ماهی گیری پورتو برندائو در امتداد رودخانه است. برای رسیدن به این رستوران، باید از شهر لیسبون سوار قایق شوید. قایق ها شما را درست، در روبروی رستوران ها، پیاده می نمایند. با آمدن به این منطقه، نه فقط غذاهای خوشمزه می خورید؛ بلکه از چشم اندازهای مجذوب کننده هم لذت می برید.

غذای Francesinha

غذای مخصوص پرتو که نمی گردد به این شهر رفت و آن را امتحان نکرد. برای درست کردن این غذا استیک، سوسیس و همبرگر لای دو تکه نان قرار می گیرد. شاید بگویید که این غذا مثل همبرگر است. اما فرق آن با همبرگر هم در نوع نان آن و هم در سس مخصوص آن است، البته نه سسی که در روی نان ریخته گردد. بلکه سس گوجه فرنگی و تندی که غذا در داخل آن قرار می گیرد. این غذا، مثل تعدادی از دیگر غذاهای پرتغالی با چیپس و گاهی به همراه یک تخم مرغ نیمرو سرو می گردد. یکی از برترین جاهایی که می توانید این غذا را امتحان کنید کافه Francesinha در پورتو است که خیلی ها آن را به هم معرفی می نمایند.

غذای Posta Mirandesa

پرتغالی ها استیک مخصوص خودشان را دارند: استیک Posta Mirandesa! برای درست کردن این استیک یک فیله بزرگ گوشت روی حرارت زیاد کباب می گردد. راز طعم باورنکردنی این استیک در نوع گوشت گاو آن است چون این استیک از گوشت گاوی درست می گردد که بومی پرتغال است و فقط در این کشور پیدا می گردد. برای خوردن خوشمزه ترین استیک ها به رستوران O Mirandês بروید و استیکی را بخورید که به عمرتان طعم آن را نچشیده اید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "پرتغالی ها چه غذاهایی می خورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتغالی ها چه غذاهایی می خورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید