نقش فعالیت بدنی در پیشگیری از بروز بیماری های عفونی

به گزارش انجمن وردپرس، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ورزش و فعالیت بدنی، گفت: فعالیت بدنی علاوه بر جلوگیری از بیماری های غیرواگیر، در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری های عفونی نقش مهمی دارد.

نقش فعالیت بدنی در پیشگیری از بروز بیماری های عفونی

به گزارش انجمن وردپرس از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: شیوع بیماری کرونا بیش از پیش نشان داد فعالیت بدنی نه تنها در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر بلکه در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری های عفونی اهمیت دارد.

وی اضافه نمود: فعالیت بدنی منظم در پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت، سرطان ها، ارتقای سلامت و پیشگیری از فشارخون بالا نقش دارد.

لاری ادامه داد: متاسفانه در دوره شیوع ویروس فعالیت بدنی و ورزش کردن در جامعه به شدت کم شده و این موضوع یک زنگ خطر جدی است. بهتر است در این دوران فعالیت بدنی به دور از جمعیت و تماس با سطوح ورزشی در بوستان ها و جایگاه پارک ها انجام گردد. بعضی منابع علمی درمورد حفظ فاصله فیزیکی هنگام فعالیت ورزشی با توجه به پخش شدن ترشحات تنفسی را توصیه کردند پس بهتر است فاصله حدود 5 متری از سایر افراد هنگام ورزش رعایت گردد و افراد موازی باهم قرار گیرند و از ورزش در اماکن سربسته و باشگاه ها خودداری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "نقش فعالیت بدنی در پیشگیری از بروز بیماری های عفونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فعالیت بدنی در پیشگیری از بروز بیماری های عفونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید