عطر شکوفه های گیلاس در پامنار می پیچد ، پامناری ها از درختان این بوستان میوه می چینند

به گزارش انجمن وردپرس، شهردار منطقه12 از ساخت بوستان سجادی در محله پامنار با تأکید بر کاشت درختان میوه برای استفاده شهروندان اطلاع داد.

عطر شکوفه های گیلاس در پامنار می پیچد ، پامناری ها از درختان این بوستان میوه می چینند

به گزارش انجمن وردپرس، امیر یزدی درباره مراحل ساخت این بوستان در منطقه12 گفت: ساخت این پروژه که از ابتدای آبان امسال شروع شد، اواخر بهمن به سرانجام رسید و اکنون به منظور بهره برداری دراختیار ساکنان محله پامنار و دیگر شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه پس از تملک زمینی به مساخت 842متر مربع در ناحیه2، ساخت این بوستان را باهدف ایجاد فضای تفرجگاهی محلی و افزایش سرانه فضای سبز منطقه در دستورکار خود قرار داد.

شهردار قلب طهران درباره فعالیت های اجرا شده در این بوستان گفت: محوطه سازی، جدول گذاری، عملیات سنگفرش، نخاله برداری، غلاف گذاری برای کارهای تأسیساتی، برق رسانی (با نصب 24پایه روشنایی، 20شعله کم مصرف و 16شعله پرژکتور)، کاشت گیاه در باغچه ها، نصب وسایل ورزش و تندرستی، از فعالیت های اجرا شده در بوستان سجادی بود.

یزدی با اشاره به زمین بازی این بوستان گفت: این زمین بازی به مساحت 100متر مربع دارای سرسره، تاب، الاکلنگ و... است. بعلاوه در محوطه بوستان، آلاچیق، آب نما و مبلمان شهری اعم از نیمکت و سطل زباله نصب و یک چشمه سرویس بهداشتی برای استفاده شهروندان راه اندازی شده است.

وی درباره بافت گیاهی این بوستان با تأکید بر کاشت درختان میوه اضافه کرد: در این بوستان نهال های سیب، گیلاس و توت مجنون کاشته شد که هم با شکوفه های خود، بهار زیبایی به بوستان ببخشند و هم شهروندان بتوانند از میوه های آنها بهره مند شوند. بعلاوه درختچه هایی از قبیل یاس هلندی، یوکا، بربریس، پیراکانتا و برگ بو در این بافت گیاهی به کار رفته است.

یزدی در سرانجام به ضرورت و حفظ امنیت این بوستان اشاره و بیان کرد: یک باب اتاقک نگهبانی برای استقرار24ساعته نگهبان در بوستان ایجاد و پیرامون بوستان نیز به متراژ 80متر طول نرده کشی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عطر شکوفه های گیلاس در پامنار می پیچد ، پامناری ها از درختان این بوستان میوه می چینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطر شکوفه های گیلاس در پامنار می پیچد ، پامناری ها از درختان این بوستان میوه می چینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید