نرخ جهانی نفت برنت به 28 دلار و 8 سنت رسید

به گزارش انجمن وردپرس، قیمت هر بشکه نفت برنت در انتها معاملات روز آدینه با 26 سنت معادل 0.9 درصد افزایش به 28 دلار و 8 سنت رسید.

نرخ جهانی نفت برنت به 28 دلار و 8 سنت رسید

به گزارش گروه مالی انجمن وردپرس به نقل از رویترز، در حالی که آمار های رشد منفی اقتصاد چین و کاهش سریع ظرفیت ذخیره نفت خام آمریکا خوش بینی ناشی از دستورات ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است، قیمت نفت برنت روز آدینه شاهد افزایش و قیمت نفت خام آمریکا شاهد کاهش بود.

در این هفته حتی اعلام توافق اوپک پلاس برای کاهش حدودا 10 میلیون بشکه ای فراوری نفت نیز نتوانست فرایند تضعیف قیمت نفت را متوقف کند. قیمت هر بشکه نفت برنت در انتها معاملات روز آدینه با 26 سنت معادل 0.9 درصد افزایش به 28 دلار و 8 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه ژوئن با 50 سنت معادل 2 درصد کاهش به 25 دلار و 3 سنت رسید.

در عین حال قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می شاهد افت شدیدتری بود و با یک دلار و 60 سنت معادل 8.1 درصد افت به 18 دلار و 27 سنت رسید.

در این هفته قیمت نفت برنت حدودا 11 درصد و قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می حدود 20 درصد افت داشت.

دولت چین روز گذشته گفت که اقتصاد این کشور در سه ماهه منتهی به 31 مارس 6.8 درصد کوچک شده که شدیدترین افت از زمان شروع ثبت آمار های رشد مالی این کشور در سال 1992 میلادی بوده است. اما عاملی که تا حدی موجب ترمیم قیمت ها شد، طرح های دولت آمریکا برای بازگشایی تدریجی تعطیلی های ناشی از کرونا در ایالت های مختلف بود.

خبر دیگری که مانع از افت بیشتر قیمت ها شد، اعلام تعطیلی 66 سکوی حفاری نفتی در آمریکا بود که تعداد سکو های فعال در این کشور را به پایین ترین تعداد از اکتبر 2016 یعنی 438 سکو رساند. با این وجود به دلیل افت 30 درصدی تقاضا، کاهش فراوری های داوطلبانه و غیرداوطلبانه کشور ها تا به امروز نتوانسته افت شدید تقاضا را جبران کند و قیمت ها همچنان در ارقامی بسیار پایین باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نرخ جهانی نفت برنت به 28 دلار و 8 سنت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ جهانی نفت برنت به 28 دلار و 8 سنت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید