میراث فرهنگی نمی تواند متولی برگزاری جشنواره ها باشد

به گزارش انجمن وردپرس، خبرنگاران/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان نمود: نباید گردشگری را متناسب با برگزاری جشنواره بدانیم.

میراث فرهنگی نمی تواند متولی برگزاری جشنواره ها باشد

علی مالمیر در گفت وگو با انجمن وردپرس، با بیان اینکه نباید گردشگری را مترادف با برگزاری جشنواره ها بدانیم، اظهار کرد: توسعه گردشگری نیازمند شناسایی بازارهای هدف است و بعد از شناخت بازار هدف، باید راه های معرفی و تبلیغات مناسب با آن تعریف شود.

وی ادامه داد: در همین چهارچوب روش های تبلیغی مختلفی وجود دارد که اثربخشی آن منوط به متناسب بودن با جامعه هدف تعریف شده است.

مالمیر با بیان اینکه روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، اضافه نمود: روش های مختلف تبلیغی مانند برگزاری رویدادها، تولید محتوای تبلیغی در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه ها و شرکت های تبلیغاتی وجود دارد که برنامه های مختلف در قالب تبلیغات می توان طراحی کرد و یکی از این روش ها برگزاری رویدادهاست و برگزاری جشنواره ها در این چهارچوب تعریف می شود.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی به لحاظ اداری و به علت نبود اعتبارات سازمانی، نمی تواند متولی برگزاری جشنواره ها باشد و صحیح نیست از اعتبارات دولتی برای برگزاری جشنواره ها استفاده شده و بدهی هایی ایجاد شود که توان پرداخت آن را نداشته باشیم.

مالمیر با اشاره به ویژگی یک جشنواره مطلوب گردشگری، شرح داد: جشنواره ای مطلوب گردشگری است که بتواند به عنوان یک رویداد در سطح ملی معرفی شود و گردشگر را از خارج استان به داخل دعوت و جذب کند، به عنوان مثال برگزاری رویداد میراث ناملموس جشنواره شیره پزی مانیزان در ملایر آرام آرام راه خود را پیدا کرده و امسال شاهد حضور تورهای گردشگری از استان های همجوار برای این رویداد بوده ایم.

وی با دعوت از بخش خصوصی اعلام نمود: علاقه مندیم بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کرده و مبادرت به برگزاری جشنواره هایی متناسب با فصل و مناسبت های خاص داشته باشند.

مالمیر تأکید کرد: اگر جشنواره ها توانستند در کنار هزینه های خصوصی و با کمک بخش دولتی، متناسب با هزینه ها ستانده خوبی برای گردشگری داشته باشند و در نهایت برگزاری جشنواره آورده ای برای استان داشته باشد، مطلوب است. از بخش خصوصی که در این زمینه ورود پیدا کرده و فعالیت کند، حمایت می کنیم و قائل به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از منابع دولتی جشنواره برگزار کند، نیستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میراث فرهنگی نمی تواند متولی برگزاری جشنواره ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی نمی تواند متولی برگزاری جشنواره ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید