مهم ترین کاربردهای جوش شیرین برای فرش

به گزارش انجمن وردپرس، اگر می خواهید به طور کامل از خواص جوش شیرین مطلع شوید، پیشنهاد می گردد این مطلب را که به وسیله تیم فراوری محتوای قالیشویی به تحریر در آمده است را تا پایان مطالعه فرمایید.

مهم ترین کاربردهای جوش شیرین برای فرش

مهم ترین مزایای جوش شیرین برای فرش و موکت

جوش شیرین خواص بسیاری دارد و استفاده از آن یک روش طبیعی است. یکی از برترین خواصی که این ماده دارد، از بین بردن بوی بد و لکه های فرش به صورت کاملا طبیعی است. استفاده از آن به علت طبیعی بودن حتی برای کسانی که ناراحتی های تنفسی هم دارند، مسئله ای ایجاد نمی نماید. جوش شیرین ماده ای است بدون رنگ و بو که می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای محلول های شیمیایی باشد.

جوش شیرین چگونه چربی را ازبین می برد؟

یکی از مواد بسیار پرکاربرد در از بین بردن چربی های جوش شیرین است. این ماده به خوبی در چربی ها نفوذ نموده و آن ها را جذب می نماید که همین ویژگی باعث می گردد، انواع لکه های چربی و روغن را از بین ببرد. جوش شیرین به طور خیلی قوی جذب نماینده چربی هاست و لکه ها را نابود می نماید.

شایان ذکر است این ماده با ارزش به خوبی می تواند بوی بد فرش را از بین ببرد و با نفوذ به الیاف فرش باعث خنثی شدن بوی نامطبوع آن گردد.

جوش شیرین از بین برنده رطوبت و کپک

همانطور که می دانید از جوش شیرین برای از بین بردن رطوبت فرش های مرطوب هم استفاده می نمایند. این ماده خشک، به خوبی می تواند رطوبت فرش را جذب نموده و از به وجود آمدن کپک در سطح فرش یا موکت، به طور کامل جلوگیری کند. از آن جایی که یکی از خطرناک ترین آسیب ها برای فرش و موکت، کپک زدن است، می توانید علاوه بر استفاده از جوش شیرین برای اطمینان از موکت شویی هم یاری بگیرید.

استفاده از جوش شیرین چه معایبی دارد؟

جوش شیرین برخلاف خواص زیادی که دارد، چند جنبه منفی هم دارد که بهتر است ازآن ها باخبر باشید:

  • احتمال آسیب زدن به جارو برقی: همانطور که می دانید بعد از استفاده از جوش برای فرش باید آن را به خوبی جارو برقی بکشید، پس ممکن است استفاده زیاد از آن باعث آسیب رسیدن به جارو برقی گردد. توصیه می گردد برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مسئله ای از جارو های دستی برای تمیز کردن آن بهره ببرید.
  • مدت زمان زیادی روی فرش می ماند: به علت داشت ذرات بسیار ریز، به راحتی عمیق ترین قسمت های الیاف فرش نفوذ نموده و در آن جا می ماند. برای پیشگیری از ایجاد این مشکل باید در اندازه جوش شیرینی که استفاده می کنید دقت کنید.
  • یک روش طبیعی اما کمی خطرناک: اگرچه جوش شیرین یک روش طبیعی و بسیار خوب برای از بین بردن بوی بد است، امّا استفاده بیش از حد آن می تواند به مسمومیت حیوانات یا نوزادانی که به صورت چهاردست و پا راه می فرایند منجر گردد. پس اگر کودکی دارید که چهار دست و پا راه می رود، در استفاده از جوش شیرین برای تمیزی فرش های خود، هوشیار عمل کنید.

استفاده از جوش شیرین برای نظافت سرویس های بهداشتی

یکی از دیگر کاربردهای جوش شیرین در نظافت، استفاده از به عنوان تمیز نماینده روشویی، دوش، وان و سرویس های بهداشتی است. بعلاوه می توانید از جوش شیرین برای تمیزکردن سرامیک و کاشی های مختلف هم بهره ببرید. برای از بین بردن و نابودی کامل سخت ترین لکه ها، مقداری آب را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید، سپس آن را به مدت نیم ساعت روی لکه مورد نظر قرار دهید و در آخر با یک اسفنج آن را به خوبی پاک کنید.

پاک کردن وسایل چرم به وسیله جوش شیرین

چرم جیر به راحتی به وسیله مسواک کردن جوش شیرین روی آن تمیز می گردد، پس بگذارید مدتی جوش شیرین روی چرم بماند و سپس با مسواک آن را تمیز کنید. برای پاک کردن چرمی که روی آن جوهر ریخته است و به صورت نامطلوبی لک شده، کافی است مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید و صبر کنید تا جذب گردد. جهت نتیجه گیری بهتر، این کار را چندین بار انجام دهید.

مزایای جوش شیرین از نظر کارشناسان قالیشویی توحید

به طور کلی جوش شیرین در زمینه پاکیزگی خواص فراوانی دارد. طبق آنالیز های کارشناسان قالیشویی توحید، از این ماده ارزشمند می توان در زمینه های زیر استفاده کرد:

  • از بین بردن بوی بد یخچال
  • ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات
  • تمیز کردن سطل زباله
  • مناسب برای شستشوی لباس ها
  • تمیزکردن برس و شانه
  • دفع حشراتی مانند سوسک و مورچه
  • برطرف غذاهایی که سوخته اند و به ظرف چسبیده اند
  • تمیزکردن شیشه شیر نوزاد
  • و …

آشنایی با خدمات قالیشویی توحید

کارخانه قالیشویی توحید با بیش از 20 سال تجربه درخشان در زمینه شستشوی انواع فرش، خدماتی بی نظیری را سراسر تهران ارائه می دهد. از مهم ترین خدمات این مجموعه بی نظیر می توان به شستشوی انواع موکت، انواع فرش و قالی، ترمیم و بازسازی فرش های آسیب دیده و بعلاوه مبل شویی اشاره نمود.

منبع: تجارت نیوز

به "مهم ترین کاربردهای جوش شیرین برای فرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین کاربردهای جوش شیرین برای فرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید