مزایای فناوری Quantum Mini LED تلویزیون های سامسونگ

به گزارش انجمن وردپرس، تجربه ای تازه از کیفیت تصویر

سال 2021 سامسونگ برای نخستین بار از دو فناوری نو Neo QLED و Quantum Mini LED در تلویزیون های خود رونمایی کرد. با معرفی این دو فناوری نو سامسونگ توانست تلویزیون های QLED خود را یک پله ارتقا دهد، تلویزیون هایی که حالا با عنوان سری Neo QLED شناخته می شوند از یک منبع نور نو به نام Quantum Mini LED بهره می برند که با دقت بالا و به وسیله فناوری ماتریس کوانتومی و پردازنده Neo Quantum کنترل می گردد.

مزایای فناوری Quantum Mini LED تلویزیون های سامسونگ

فناوری Quantum Mini LED همانطور که از نامش پیداست شامل LEDهای بسیار ریزی است که به وسیله هوش مصنوعی، عمل نوردهی را به صورت هوشمند ارائه می دهد و ضمن افزایش موثر تیرگی در نقاط تاریک، نور را در نقاط رنگی و روشن تقویت می نماید و بدین ترتیب به وسیله فراوری تصاویری با کیفیت رنگ و وضوح بسیار بالا، تجربه ای نو و فوق العاده از دیدن را برای کاربران فراهم می نماید. این فناوری در محصولات سامسونگ برای اولین بار سال 2021 به کار گرفته شد که در آن 16 شبکه عصبی به پردازش تصویر می پرداختند و سال جاری این شرکت با ارتقا پردازنده و بعلاوه بهبود تکنولوژی ماتریس کوانتومی و افزایش محدوده پویایی بالا، بار دیگر قدرت و نوآوری خود را به نمایش گذاشت.

پنل کنترل نماینده نور

فناوری Mini LED تفاوت عمده ای با LEDهای معمولی دارد؛ به این صورت که LEDهای استاندارد، بسته بندی های حجیم با لنزهایی برای محافظت و راهنمایی نور فراوری شده به وسیله همان LEDها بودند و اکنون آن بسته بندی ها و لنز حذف می گردد و فقط تراشه های LED باقی می ماند. در این فناوری نو، میزان LEDها تا 0.2 میلی متر کاهش یافته و یک لایه پنل میکرو بسیار نازک جلوی آن ها استفاده می گردد. ترکیب Mini LEDها با این لایه میکرو باعث کنترل نور بسیار دقیقی می گردد که از نشت نور به قسمت هایی از تصویر که قرار نیست در آن ها باشد یا به اصطلاح شکوفه زدن LEDها، جلوگیری می نماید. روشنایی هم در این فناوری از 12 به 14 بیت ارتقا یافته بنابراین سطوح روشنایی از 4096 مرحله به 16384 مرحله پیشرفت نموده است.

ماتریس کوانتوم

این Mini LEDها به همراه پنل کنترل نماینده بسیار نازکی که در مقابل خود دارند نهایتا تا جایی که گفته شد به شما یاری می نمایند. دقیقا اینجاست که فناوری ماتریس کوانتوم برای راهنمایی تمام آن ال ای دی های بسیار کوچک از راه می رسد. این پردازنده با نوردهی بسیار دقیق، توزیع پیشرفته برق به صورت نقطه ای و بعلاوه ویژگی نو افزایش جزئیات تیرگی یا به اصطلاح Black Detail Boost از داده های چند بیتی برای نشان دادن جزئیات بیشتر در منطقه ها تاریک و تیره استفاده می نماید و می تواند سایه های عمیق تری ایجاد کند.

پردازنده اختصاصی Neo Quantum برای یادگیری و درک بهتر تصویر و موقعیت، از بخش های متعددی با یادگیری عمیق استفاده می نماید که می توان آن را هوش چندگانه نامید. بنابراین تصاویری با کیفیت زیر 8K یا 4K از 20 شبکه عصبی عبور می نمایند و آنالیز می شوند و یک تحلیلگر یا آنالیزنماینده پس از ترکیب نتایج، برترین تصویر را برای محتوای خاصی که تلویزیون قرار است نمایش دهد، انتخاب می نماید.

عمق واقعی تصویر

مدل های 2022 تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ به یاری پردازنده Neural Quantum 8K خود قابلیت نوی به نام افزایش عمق واقعی یا Real Depth Enhancer را معرفی نموده که عملکردی مشابه چشم های ما در زمان نگاه کردن به یک جسم را ارائه می دهد.

قابلیت Real Depth Enhancer یک الگوریتم کیفیت تصویر با هوش چندگانه است که در چند مرحله کنتراست تصویر را افزایش می دهد و با تجزیه و تحلیل سوژه ها عمق بیشتری به تصویر می بخشد تا تصاویر به شکل طبیعی و واقعی مشاهده گردد. در این فناوری چشم بیننده به سمتی راهنمایی می گردد تا تمرکز عمده بر روی سوژه اصلی تصویر قرار بگیرد و با ایجاد عمق بیشتر، سوژه از پس زمینه خود متمایز گردد.

در آخر گفتنی است این ال ای دی های بسیار کوچک علاوه بر تاثیر به سزایی که بر کیفیت تصویر می گذارند، بر طراحی تلویزیون هم موثر هستند و مدل های مجهز به این فناوری دارای طراحی بسیار باریک و کشیده ای هستند که به زیبایی هرچه تمام تر این محصولات افزوده است.

منبع: فوت و فن

به "مزایای فناوری Quantum Mini LED تلویزیون های سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای فناوری Quantum Mini LED تلویزیون های سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید