فوت وفن استفاده از ترکیب عسل و دارچین برای کاهش وزن

به گزارش انجمن وردپرس، با این که ترکیب عسل و دارچین نمی تواند در آب کردن چربی های اضافی بدن معجزه کند اما به گفته برخی از سایت های اینترنتی، شواهدی وجود دارد که گفته می شود بی تأثیر هم نیستند و به شما کمک می کنند تا مقدار کمی از وزن خود را به همراه رژیم غذایی سالم و مناسب کم کنید.

فوت وفن استفاده از ترکیب عسل و دارچین برای کاهش وزن

قبل از این که هر گونه رژیم کاهش وزن را تجربه کنید، اول با پزشکتان مشورت کنید و انتظار هم نداشته باشید که یک غذای خاص در کاهش وزن برای شما مثل یک اکسیر اعجازکننده عمل کند.

دانستنی هایی در مورد عسل و دارچین

گفته ها حاکی از آن است که عسل و دارچین به کاهش وزن کمک می کند و این نوع رژیم در اینترنت بسیار شایع شده است. البته، این ترکیب یک رژیم نیست بلکه پاک کننده ای است که حاوی یک مایع با دو ترکیب غذایی است که باید دو بار در روز نوشیده شود. طرفداران این رژیم می گویند ترکیب عسل و دارچین به کاهش وزن و چربی بدون گرسنگی کشیدن یا محدود کردن ماده غذایی خاص کمک می کند.

تهیه شربت عسل و دارچین

این نوشیدنی پاک کننده ترکیبی از عسل و دارچین با نسبت یک به دو در آب است. برای تهیه این نوشیدنی لاغرکننده، دارچین را در یک پیمانه یا پیاله بریزید، آب جوش اضافه کنید و بگذارید 30 دقیقه خیس بخورد. وقتی آب دارچین خنک شد، عسل را به آن بیافزایید.

نصف مایع را با معده خالی قبل از خواب شب و نصف دیگر را بعد از بیدار شدن در صبح قبل از خوردن صبحانه میل کنید. یادتان نرود که این نوشیدنی را باید در طول شب در یخچال نگهداری کنید.

نتایج تحقیقات علمی

به گزارش وب سایت WeWomen.com، هیچ مدرکی دال بر این امر وجود ندارد که خود ترکیب نوشیدنی عسل و دارچین می تواند باعث کاهش وزن شما شود اما ثابت شده است که عسل و دارچین به شما در کاهش وزن کمک شایانی می کند.

تحقیقاتی که در سال 2008 انجام شد نشان داد گروهی از افرادی که دارای سندروم متابولیک هستند و از دارچین در رژیم غذایی خود استفاده می کنند درصد چربی کمتر، اندام لاغرتر و توده بدنی بارک تری دارند. نتایج این پیشرفت با گروه تحت کنترل مقایسه شده بود.

مضاف بر این، تحقیقات دیگری در مجله جهان علمی در سال 2008 نشان داد که افراد چاقی که رژیم غذایی خود را با عسل تکمیل می کنند در مقایسه با آنهایی که شکر را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند راحت تر وزن بدن و چربی های اضافی خود را کاهش می دهند.

با این که این مطالعات نشان می دهد که ترکیب عسل و دارچین در کاهش وزن مفید هستند، اما برای ثابت کردن این ادعا و معتبر شدن آن باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

فواید دیگر عسل و دارچین

عسل و دارچین علاوه بر کاهش وزن مزایای دیگری نیز دارند. تحقیقات نشان می دهد دارچین سطح قند خون و فشار خون را بهبود می بخشد. دارچین میزان چربی خون را بهتر می کند و از التهاب بدن می کاهد.

عسل سرشار از انواع مواد مغذی حاوی آنتی اکسیدان است که به بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمنی مانند سرطان را کاهش می دهد. عسل خواص ضدقارچ و ضدباکتری دارد و از عفونت جلوگیری می کند. علاوه بر این، گلودرد را تسکین می دهد و سرفه ها را کمتر می کند.

چند نکته مهم دیگر

به گفته مرکز کنترل و مبارزه با سرطان، باید حواستان باشد که اگر داروهای رقیق کننده خون یا کاهش قند خون مصرف می کنید، باید از دارچین با احتیاط استفاده کنید زیرا امکان دارد با داروهای شما تداخل ایجاد کند. اگر در این مورد نگران هستید، حتماً با پزشک یا داروساز صحبت کنید.

با این که عسل از نظر مواد مغذی فواید بسیار زیادی دارد، اما خودش قند افزوده و منبع افزایش کالری به رژیم غذایی شما محسوب می شود. در زمانی که سعی دارید وزن خود را کاهش دهید، از هر منبعی که کالری بگیرید اهمیت دارد. سعی کنید با دقت تمام چیزهایی که مصرف می کنید را پیگیری و کنترل کنید؛ این کنترل شامل تمام نوشیدنی هایی که به رژیم غذایی تان اضافه می کنید نیز می شود. کلید کاهش وزن دریافت کالری کمتر نسبت به آن چیزی است که بدنتان نیاز دارد.

منبع: فوت و فن

به "فوت وفن استفاده از ترکیب عسل و دارچین برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن استفاده از ترکیب عسل و دارچین برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید